Ervaringen Sparta E-Bike

Ervaringen Sparta E-Bike

Ervaringen Sparta E-Bike

Merk: Sparta
Website: www.sparta.nl
Actief sinds: 1917
Prijsklasse: 1099,- tot 2999,-
Aantal (E-Bike) modellen: 10-15

Sparta is al tijden een enorm bekende speler in de fietsen markt. Inmiddels is Sparta een onderdeel van de Accel group. Sparta is het meest innovatieve merk van de Accel stal. Vaak worden via Sparta modellen getest en komen deze als ze succesvol zijn bij Batavus terecht.

Prijzen Sparta E-Bike

De goedkoopste Sparta fiets is op dit moment de Sparta Marathon 300Wh. Deze kost 1099,-. Hoewel het een simpele fiets is is dit natuurlijk wel een erg nette prijs en doen ze dus ook in het goedkopere segment goed mee.

Goedkope Sparta E-Bike

Over het algemeen zijn Sparta fietsen een aardig stuk goedkoper dan Batavus en Gazelle. Verder lijkt de prijs kwaliteit verhouding van Sparta in orde te zijn. Er is een ruim assortiment met verschillende fietsen en verschillende technische specificaties.

Voordelen Sparta fiets

Sparta heeft een uitgebreid dealer netwerk. De kans dat er een Sparta specialist in jouw buurt zit is dus vrij aanwezig. Over het algemeen zijn Sparta fietsen erg bij de tijd. Zo hebben ze een mooi design en trendy kleuren.

Ook zijn er speed pedelecs te krijgen en zelfs een Sparta elektrische tandem. Voor ieder wat wils dus.

Sparta wint ook op regelmatige basis prijzen voor de elektrische fietsen. Zo is de Sparta M8B op het moment E-Bike van het jaar, als beste getest in de AD Fietstest, winnaar Telegraaf fietstest etc etc. Dit zal vast en zeker een reden hebben.

Prijswinnaar, de Sparta M8T.

Nadelen Sparta fiets

Volgens de consumenten bond zijn de kosten aan een Sparta E-Bike relatief hoog. Zo kwam in een onderzoek naar voren dat reparatiekosten van een Giant op gemiddeld 173 euro liggen waar je bij Sparta 328 euro kwijt zou zijn.

Ervaringen Sparta E-Bike

Dan nu het belangrijkste punt. Wat vindt de consument van Sparta elektrische fietsen? Is de kwaliteit in orde en wordt er goede service verleend door het bedrijf en de dealers?

Facebook reviews

Op Facebook zijn de reviews uit gezet. Gelukkig is er onder de berichten van Sparta zelf nog wel genoeg te lezen. De reacties liegen er toch niet om. Er zijn verschillende klachten te vinden over de fietsen. Sparta zelf reageert (bijna) nergens op. Klachten worden dus onder de Facebook berichten gewoon genegeerd. 

Er is ook een verhaal te lezen over een waarvan na 5 jaar een grote scheur in het frame ontstaan is. Sparta geeft aan 10 jaar fabrieksgarantie te geven op de frames. Omdat Sparta het 5 jaar oude frame niet meer heeft kunnen ze de klant niet verder helpen. Dit is natuurlijk wel vreemd. Op het moment dat je als fabrikant 10 jaar garantie geeft moet je dat ook echt doen. Mocht je dan echt geen frame meer hebben zul je iets anders moeten regelen. Anders moet zo’n claim niet gemaakt worden. 

Overigens zijn er ook een aantal goede verhalen onder de berichten te vinden. Verschillende mensen zijn wel tevreden over hun aangekochte Sparta fiets.

Overige reviews

Op Google kun je reviews niet uitzetten, helaas voor Sparta. Ze scoren hier namelijk een 2,1 van de 5 sterren. Dit is een erg teleurstellende score en over het algemeen niet een goed teken. Er zijn 19 reviews te vinden waarvan het grootste gedeelte slecht. Er zitten een paar goede reviews tussen maar over het algemeen zijn het allemaal vervelende verhalen. Nog vervelender is dat Sparta er niet op reageert en dus blijkbaar geen boodschap aan heeft. 

Naast Google zijn er ook op andere review websites verhalen te vinden. Over het algemeen scoort Sparta heel erg slecht.

Conclusie

Sparta lijkt niet echt een boodschap te hebben aan negatieve ervaringen. Er wordt nergens op gereageerd en de verhalen gaan ook vooral over slechte klantenservice. Wat ook opvalt is dat er mensen zijn die bellen over hele kleine probleempjes waar niets aan gedaan word. Zo klaagt er een meneer over dat de standaard niet stevig genoeg is onder zijn fiets van 2500 euro. Het lijkt me dan toch wel zo chique om deze even te vervangen voor die (hooguit) 20 euro wat zo’n standaard inkoop zou kosten.

Kortom, online krijg je het gevoel dat Sparta klanttevredenheid niet zo belangrijk vind. Jammer. De fietsen zien er prachtig uit, de kwaliteit lijkt acceptabel alleen als er iets aan je fiets mankeert hoef je dus niet bij de fabrikant aan te kloppen.

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met Sparta elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

3.1/5 - (58 stemmen)

31 gedachten over “Ervaringen Sparta E-Bike”

  1. Ik heb 2 Sparta e-beker gehad. Niets anders dan miserie.Het plaatje op de bagagedrager,waar de batterij op rust,was om de haverklap stuk.Ook 2 maal een nieuwe batterij en de motor vervangen.Als je contact opneemt met Sparta zijn ze onbereikbaar.Ik heb dan maar een Flyer gekocht.Heel tevreden over dit Zwitsers
    merk.12000 km afgelegd zonder problemen.Enkel remblokken en banden vervangen.
    Je kunt beide merken niet vergelijken. Een auto van een premiummerk vergelijk je ook niet met een Dacia.

    1. We hebben nu bijna vier jaar een Sparta e bike. En veel narigheid gehad. Remmen niet goed bij een fiets. Displays allebei al tweemaal vervangen. Accu van een fiets vervangen. Voordat dit wordt vervangen, worden eerst nog andere oplossingen bedacht. Die niet werken. De dealer doet zijn uiterste best, maar Sparta geeft niet thuis ook niet bij een rechtstreekse klacht. Voor ons nooit meer een Sparta.

      1. Patrik Van den Bulck

        Inderdaad , nieuwe fiets van bijna 5000 euro heeft na bijna 2 maanden meer bij de dealer gestaan dan gereden , sparta service is beneden alle peil !
        Met vriendelijke groeten ,
        Patrik

    2. Nieuwe ebike, volledige crank (trapper) valt er continu af, ook na meerdere reparaties. Ik zou mij als bedrijf dood schamen voor zo’n ondeugdelijk product en hem innemen en omruilen. Een fiets hoeft maar 1 ding te doen namelijk, fietsen. Wat hij niet doet. Ze geven toe dat het materiaal slap is. Maar lossen het niet op. Is een nieuwe fiets van 2000 euro.

    3. Jammer dat u Dacia in een kwaad daglicht stelt, want ik heb er zonder veel onkosten al meer dan 100.000 KM mee gereden (nieuw aangeschaft) daarentegen ook 2 Peugeots 206 gehad (ook nieuw) en er veel problemen mee gehad, van nieuw af aan.
      Wel begrijp ik uw vergelijking overigens.

      1. Ik heb 2 Sparta e-bkes gehad.Heel veel miserie.Zeer slechte dienst na verkoop.
        Onderdelen van bedenkelijke kwaliteit.
        Nu heb ik een Flyer.Geen vergelijk mogelijk..Dat is Zwitserse topkwaliteit.
        Als je je geld beu bent.koop dan een Sparta.

  2. Ik hen na 14 jaar en 14.750 km mijn Sparta ion ingeruild voor een Sparta RX5ltd. De accu en de ondersteuning werden significant minder
    Met de ion nooit wat gehad. Onderhoud deed ik zelf.
    Hoop dat ik net zo veel fijne km kan rijden
    met de RX 5.
    De rij ervaring over de eerste 30O km zijn
    geweldig.

  3. In 2017 een M10I gekocht veel geld voor betaald nu 3jaar later zit hij voor de 12de keer terug bij de dealer al allerlei mankementen aan gehad ,3de batterij al 2de batterij houder kraakt gewoon af nieuwe display nu de spaken door de wielen je kan het zo gek niet bedenken of we hebben het,en SPARTA geeft niet thuis als de dealer hulp vraagt gelukkig garantie van 5jaar en een goeie dealer

    1. Wij hebben dezelfde fiets en dezelfde problemen. Vreselijk. Wij hadden beter een nieuwe fiets kunnen kopen waren we uiteindelijk waarschijnlijk minder geld kwijt geweest

  4. Helaas ook een hele slechte ervaring met Sparta klantenservice. Vragen worden nauwelijks beantwoord en er lijkt geen echte kennis aanwezig op de klantenservice. Problemen met Sparta accu’s zijn niet altijd te wijten een een verouderde of defecte accu. Hier doet Sparta heel geheimzinnig over. Vragen over de consumentenprijs worden in eerste instantie afgehandeld als een standaardprijs, die bij alle dealers hetzelfde zou moeten zijn. Indien je aantoont dat dit niet het geval is, komt er een heel slechte vergelijking met een fles cola die ook in prijs verschilt. Erg smakeloos allemaal en zeer klantonvriendelijk.
    Daar weer wel excuses op gekregen maar de professionaliteit bij Sparta klantenservice zeer ver te zoeken. Waarschijnlijk zijn het medewerkers die nog nooit een elektrische fiets hebben gezien, laat staan onderhouden.
    De accu’s van Sparta zijn schandalig duur. Zeker als het gaat om accu’s van fietsen die enkele jaren oud zijn. De onderdelen van deze accu’s kosten nog een fractie van wat ze ooit gekost hebben, maar Sparta hanteert doodleuk de prijs inclusief index die bij introductie van de fiets gangbaar was. Hierdoor worden heel veel fietsen ouder dan 5 jaar ineens niets meer waard indien de accu versleten is. Fietsen op een elektrische fiets met defecte accu is altijd zwaarder dan een fiets zonder elektrische ondersteuning. Hoezo milieu. Voorst minachting richting klanten met een kleine beurs die vaak een gebruikte elektrische fiets kopen, omdat ze zich simpelweg geen nieuwe kunnen veroorloven.
    Sparta medewerkers leven in een heel andere wereld en zijn alleen geïnteresseerd in het verkopen van nieuwe fietsen. Zoals dit artikel ook aan aangeeft is de klantenondersteuning van Sparta belabberd en Sparta (Accell) lijkt dit allemaal normaal te vinden.

  5. Ik rij op een M10 uit 2017, prima fiets en veel heerlijk kilometers mee gemaakt. In begin klein probleempje met het display, contact hiervoor gehad met de Consumentenservice (top dat ze dit hebben, omdat ze eigenlijk alleen maar via dealers verkopen) en netjes en correct doorverwezen naar mijn dealer die van Sparta al had gehoord van het probleem en meteen een oplossing kon bieden. Ik herken mijn ervaringen met Sparta dan ook niet in dit artikel en de reviews. Net als alle accu’s (een iPhone accu moet je ook vervangen na vier jaar), wordt ook die van ons wat minder nu, wat je niet merkt in de trapondersteuning maar vooral in de actieradius. We oriënteren ons nu op of een nieuwe accu, of een nieuwe fiets. Als we voor dit laatste kiezen, dan is de kans groot dat dit weer een Sparta gaat worden!!

  6. Heb een Sparta c3 e bike van ongeveer 5 jaar oud, prima fiets eerste 4 jaar niets mee aan de hand, maar begon ineens door te trappen, laten reviceren bij vaste fietsenmaker, maar na aantal weken weer doortrappen sindsdien denk ik 10 terug geweest om de boel bij achterwiel weer in de juiste stand te zetten, fietsenmaker doet dit iedere keer weer voor niets, sparta zelf gebeld geeft gewoon niet thuis, doet niets met de klacht. Maar ik zit met het probleem!.

  7. Ik kan mij helemaal vinden in de klacht over het gebroken frame. Op 4 augustus sta ik bij de fietsenmaker voor de deur voor een afspraak voor de jaarlijkse beurt toen mijn frame brak, een naast mij staande mevrouw kon mij nog net opvangen anders had ik een lelijke val gemaakt.Fietsenmaker had dit nog nooit meegemaakt en ging contact op nemen met Sparta ( de fiets was 7 jaar oud en op het frame zit een garantie van 10 jaar)wat schetst mijn verbazing frame wordt niet meer gemaakt en Sparta bood mij een vergoeding van 455,00. Ik had gerekend op ongeveer 250,00 zelf te betalen voor het overzetten van de onderdelen op het nieuwe frame.Ik heb er slapeloze nachten van gehad hoe van mijn AOW een nieuwe fiets te kopen.
    De slogan van Sparta “Al jaren zorgt Sparta voor opschudding in de fietsenbranche”doen ze met bovengenoemde wel recht.
    Dus eventuele Sparta kopers bezint eer ge een Spartafiets koopt.

  8. Ik heb in mei 2018 een Sparta ebike gekocht van €1900. Deze fiets heeft elk jaar een grote onderhoudsbeurt gehad. De fiets staat in een verwarmde opslag. Onlangs viel de ondersteuning volledig weg en heb ik de fiets naar de dealer gebracht. Net heb ik mijn fiets opgehaald. Mijn computer bleek stuk te zijn deze heeft mogelijk door de afgifte van een verkeerd signaal de kabels van de kabelboom laten smelten en daardoor is waarschijnlijk ook de motor stuk gegaan. Reparatie kosten: €600. Sparta wil uit coulance €75 vergoeden. En dit op een nog geen 2,5 jaar oude fiets. Zij gaan verder niet in op mijn klacht. Ik heb spijt dat ik een Sparta heb gekocht.

    1. Ik heb in september 2021 een Sparta 8mb gekocht en vanaf dag 1 ellende.
      Fietsenmaker probeert steeds het probleem op te lossen.
      Maar ik ben er nu wel klaar mee .
      Al 10x terug geweest !
      Het is nu Maart 2022 en nog steeds ellende slechte ondersteuning moet in Turbo fietsen om 17-18km te halen.
      Trappers sloegen telkens door.
      Fiets houd in en gaat weer heel de tijd.
      Jammer dat op deze manier het plezier van fietsen mij ontnomen word.
      Voor heen 10.000km gereden op mijn vorige fiets nooit problemen.
      Dat was de Qwic sport.
      Hoop dat het voor de mooie dagen komen opgelost wordt.

  9. In aanvulling op mijn eerdere reactie, ben ik de dialoog aangegaan met Accell Nederland (Sparta/Batavus/Koga) om er achter te komen waarom er in bepaalde gevallen een hele slechte service geboden wordt. Natuurlijk zijn er heel veel klanten die tevreden zijn, maar daar gaat het hier niet over. Indien je een klacht hebt wil je serieus genomen worden en niet afgescheept met een kleine coulance vergoeding, als die al gegeven wordt.

    Als je contact opneemt met de klantenservice van Accell valt het meteen op dat er zeer beperkte kennis aanwezig is. Bij bekende problemen kunnen ze het bestaan van het probleem bevestiging maar in alle gevallen wijzen ze je door naar de dealer. En ben je vaak terug bij af omdat de dealer niet meer informatie heeft over het probleem.
    De oorzaak van de problemen ligt bij het feit dat Accell zelf geen elekrische fietsen ontwikkelt. Het elektrische deel wordt volledig ingekocht bij leveranciers waar de echte kennis van het elektrische deel zit. Niet bij Accell. De medewerkers van Accell klantenservice zijn eigenlijk niet meer dan call-center medewerkers die op een lijstje kijken hoe ze zo snel mogelijk van je af kunnen komen. Het woord service in klantenservice kan je in deze situatie het best niet gebruiken.
    Omdat Accell Nederland de elektrische fietsen alleen maar samenstelt (assembleert) is er dus geen enkele kennis over problemen met de elektrische delen beschikbaar bij Accell. Dit is een keuze om zo een bedrijf te runnen. Onderdelen worden uitsluiten op module niveau uitgewisseld (volledige accupakket, fietscomputer ed) en buiten garantie betekent dit automatisch hoge kosten. Maar daar Accell nederland niet mee want de klant betaalt toch wel.

  10. Beste directie van Accell (Sparta/Batavus/Koga) en aandeelhouders

    Welke klantbeleving beoogt Accell met haar klantenservice?

    Accell mag dan marktleider zijn in aantallen nieuwe fietsen, maar dit maakt nog niet dat klantenservice automatisch een niveau van een absolute marktleider in aantallen betekent. Uw recente antwoorden met niet gevalideerde informatie van andere websites komt bij mij erg onprofessioneel over. Het lijkt er op dat de Accell klantenservice nog op een laag volwassenheidsniveau zit en de primaire reactie lijkt gericht om zo snel mogelijk van de klant af te komen. Een slechte klantbeleving bij een klantenservice kost veel meer dan een professionele klantenservice waar gestreefd wordt naar een excellente beleving. Bij Accell is er 1 persoon verantwoordelijk voor sales en aftersales. Ik benijd deze persooon niet, want dit is een zeer moeilijke combinatie. Enerzijds is de directeur sales en aftersales als sales verantwoordelijke gedreven om verkoopresultaten te behalen, maar als veel klanten dmv service de levensduur van fietsen verlengen gaat dat ten koste van uw omzet van nieuwe fietsen. De energie van de directeur sales en aftersales is voornamelijk naar sales gericht. Aftersales heeft duidelijk niet zijn prioriteiten.

    Reacties van de directeur sales en aftersales op vragen zijn niet op gericht om klanten te voorzien van een echt antwoord. Klanten worden door hem niet erg serieus genomen. Eerder beledigd. De antwoorden komen van de directeur sales en aftersales komen op dezelfde wijze tot stand als antwoorden van de klantenservice. Erg ad-hoc en ter plaatse verzonnen/bedacht. Medewerkers op de Accell klantenservice kunnen wellicht niet beter, maar van een directielid wordenbetere prestaties verwacht.

    Deze reflectie is nav ervaringen met Accell aftersales. Is dit echt het imago dat Accell wil neerzetten? Het meest verbaasd de bovenstaande klacht van een oudere klant met AOW waarvan het fietsframe na 7 jaar spontaan brak. Dit was binnen de 10 jaar garantie op het frame maar het frame was niet meer leverbaar. Accell heeft een vergoeding van ca. 455 euro aangeboden. Er zijn heel veel klachten over Accell en het valt op dat de klantbeleving in 1 klap door Accell wordt vermorzeld indien je tracht enige aftersales service te krijgen. Dit is een cultuur probleem binnen Accell en daarmee doet de directie van Accell niet alleen klanten te kort, maar ook medewerkers op de Accell klantenservice. Vriendelijk zijn en goede service verlenen kost in de basis niets, en als het garantie betreft zou er geen enkele discussie mogen zijn. Dit begint met het goed trainen en opleiden van medewerkers van de klantenservice.

    De kok kan nog zo’n lekkere maaltijd bereiden, maar als de bediening belabberd is blijft de ervaring onvoldoende en komen klanten niet meer terug.

    Hopelijk kunt u als directie enige empathie opbrengen voor de andere zijde van de relatie die door aanschaf van een fiets ontstaat. Voor u is een verkochte fiets wellicht een getalletje in een spreadsheet, maar voor de eigenaar de start van een relatie om zo lang mogelijk van de aanschaf gebruik te kunnen maken. Voor de klant is juist die ene fiets heel belangrijk omdat er spaargeld in is gaan zitten, deze een betrouwbaar vervoersmiddel moet zijn en bij problemen er goede ondersteuning verwacht wordt. De oprechte bedoelingen van een bedrijf worden zichtbaar zodra zich een probleem voordoet. Het echte verschil wordt gemaakt tijdens de fase waarbij er ondersteuning van een fabrikant benodigd is. Hier laat Accell duidelijk zien dat Accell niet in het topsegment zit. Het bewijs hiervan is overduidelijk geleverd en aftersales lijkt bij Accell een soort van noodzakelijk kwaad te zijn.

    Wat zou u zelf doen en uzelf voelen als u afhankelijk bent van een bedrijf dat u niet ziet staan en met slechte reacties komt?

    Als u deze vraag eerlijk beantwoordt, dan kunt u er niet onderuit dat er nog veel voor Accell te winnen valt op het gebied van aftersales. Indien u in staat bent de aangestipte problemen te benaderen volgens de methode dat het glas half vol is, dan bent u ook in staat om stappen te maken. En dat wens ik u oprecht toe, want iedereen verdient het beste, ook uw klanten.

  11. Ik rij nu 2.5 jaar met mijn Sparta M11ti en ben er zeer tevreden mee … Ik heb de indruk dat er meer ontevreden klanten een review zullen schrijven dan mensen die tevreden zijn en niet de moeite nemen om iets op internet te plaatsen.
    Natuurlijk is niet alles rozegeur en maneschijn. ik heb een probleem gehad met mijn remmen en die heeft mijn fietsenmaker opgelost. Accu rijkt niet erg ver en ik vind dat de motor erg veel lawaai maakt in vergelijking met andere merken die ik zie en hoor rijden.
    Het is wel een relatief duur merk , maar ik heb er een relatief goede ervaring mee: 8/10

  12. Ik heb een Sparta F8 Lane gekocht 6 weken geleden fietste erg zwaar in het begin en maakte veel lawaai bleken de remmen niet goed afgesteld te zijn en zat er een schroeftje los in de kettingkast.
    Gewoon niet goed afgelevert,nu merk ik dat de fiets soms inhoud net of de accu er mee stopt,de dealer weet niet waar dat vandaan komt en begrijpt niet waar ik het over heb.
    Verder heb ik geen problemen,fiets geruisloos dat inhouden van de accu is afwachten.

    1. Mijn f8e. Lane heeft het zelfde probleem soms na 1 km stopt de ondersteuning 1 a2 trap omwentelingen er mee en dan doet tie het weer

  13. Ik heb in 2020 een sparta F8E LTD gekocht. Ondersteuning laat erg te wensen over. Kreeg soms het idee dat deze niet goed werkte.
    In mijn ogen een veels te dure fiets, waar ik vooral voor merknaam heb betaald.
    Ben onlangs aangereden en ben nu, bijna 4 weken later, nog steeds aan het wachten op de afwikkeling van de schade en vergoeding. Niets te wijten aan sparta hierin.
    En bij alle fietsdealers is het mooi weer voor de aankoop. Ga 5 minuten na je aankoop maar terug met een serieuze klacht over de fiets, en hun communicatie zal heel anders zijn.
    Ik koop iig geen sparta meer.

  14. Aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Nu lees ik dat de merken onder Accell groep niet thuis geven bij klachten. Echter is mijn huidige Sparta B3 uit 2014 een top fiets gebleken. Een 10k mee gefietst en eigenlijk nooit problemen mee gehad op wat onderhoudszaken na.
    Al met al moet ik in tegenstelling tot de slechte verhalen concluderen dat ik wel zeker een degelijke fiets gekocht heb destijds. Wat dat betreft zouden ze een hoog cijfer scoren maar qua service kan ik Sparta niet beoordelen omdat ik het niet nodig heb gehad.

    1. Wij hebben in 2021 2 Sparta c-Grid Energy M7Tb oranje gekleude ebikes gekocht. Wat een geweldige fietsen. Doen aan alle verwachtingen. Rijden comfortabel. Heb als man gewoon de damesfiets gekocht, fijne lage instap, het verschil zie je tegenwoordig toch niet meer. Leuk dat je steeds meer felle kleuren kan bestellen, maak je goed zichtbaar in het verkeer en is minder saai dan de standaard kleuren. Top fiets!

  15. Mijn accu van de Sparta f8e ltd uit 2019 heeft het begeven. Ik ging na 3 jaar en 2 maanden na aankoop naar de plaatselijke Sparta dealer en legde uit dat hij al een tijd slecht oplaadde en het nu helemaal niet meer oplaadt. De accu werd opgestuurd naar Sparta en kwam terug met het bericht: “jammer, hij is ouder dan 3 jaar, dus er us geen coulance regeling”. Aangezien ik door Corona (verplicht thuiswerken) de laatste 1,5 jaar weinig heb gefietst, kostte de batterij mij meer dan 30 cent per km: duurder dan mijn auto en zeker niet duurzaam als ik nu een nieuwe accu moet kopen! Natuurlijk heb ik een klacht bij Sparta ingediend, omdat de dealer zegt niets te kunnen doen (de coulance regeling ligt bij Sparta volgens hem). Nu kreeg ik een mail van de sparta klantenservice terug dat ik voor coulance bij de dealer moet zijn. Van kastje naar de muur. Op een tweede mail reageert Sparta niet meer.

    Ik vind het te gek voor woorden dat er niet naar een oplossing gezocht wordt en dat Sparta en de dealer het kennelijk volstrekt normaal vinden dat een accu van ruim 700 euro slechts 3 jaar meegaat!

    Ik was het eerste jaar ook heel blij met.mijn fiets. Maar nu, naast de inmiddels slechte remmen en gerammel is deze kapotte accu de druppel. Omdat de fiets in totaal 2300 euro heeft gekost, zal ik hem niet bij t vuilnis zetten en toch een nieuwe accu gaan kopen, ergens. Maar wel met pijn in t hart. Alle toekomstige fietsen zullen geen Sparta meer zijn.

  16. april 2019 2 sparta f8e ltd gekocht, na 2 jaar problemen met beide motoren, de problemen deden 3 week na elkaar voor. de eerste reparatie koste niets en de tweede reparatie koste 75,00 excl btw. contact gehad met sparta, alles uitgelegd, maar vergeet het maar….geen vergoeding voor de tweede reparatie,
    dus kijk uit

  17. Ik rij met een Sparta M8B en een optionele Bosch 500 accu. Superfiets, geen problemen. Als ik al de mankementen hier lees stel ik me toch de nodige vragen. Als er iets is ga ik naar mijn fietsverkoper, niet Sparta zelf. Die zorgt voor alles. Vele mankementen die ik hier lees kunnen (maar niet altijd) het resultaat zijn van het installeren van speedboxen of speedclips. M.a.w. het opvoeren van de snelheid van de ebike. Zeer populair in Nederland, want je wil meekunnen met de massale illegale internetbikes die rondrijden. Wie durft dit hier toegeven? Ik heb geen behoefte aan een hogere snelheid. Maar… Je kan ook gewoon “malchance” hebben zoals bij elk product. Tis overal wel iets.

    1. Hallo TOM
      Ik heb voor mij en mijn vrouw ook de M8B gekocht op 05-03-2022 met de 500 watt accu Ik heb tot nu toe nog niets negatief gemerkt Alleen het geratel van de schijfremmen dat is wel een puntje denk ik Zou dit bij meerder M8B s voorkomen ??? En dat geld voorbeide fietsen Ik kijk uit naar de reacties van de zelfde M8B s

  18. In 2018 ook een M8B gekocht voor mijn vrouw. Tot op heden niets dan ellende. In de tweede week al terug gegaan omdat de fiets telkens inhield. Aan de computer gezet maar er was geen storing. Na 3 maanden werd de fiets teruggestuurd naar Sparta. Bleek er een breuk in de voedingskabel. Intussen wel meer bij de dealer gestaan dan bij ons. Volgende klacht was gekraak in de 500 watt motor. Bleken 3 bouten in de aandrijving niet goed te zitten. Na 3 weken wachten nieuwe bouten gemonteerd. Na half jaar begon het kraken weer. Bleken ze weer te zijn losgelopen. Nu is er weer een probleem. Tijdens het fietsen hoor je gepiep aan de voorkant van de fiets. Het is net of er metaal over elkaar schuurt. Plots is het weer weg om vervolgens even later weer op te spelen. Onderweg laten onderzoeken (niet door onze dealer) maar de monteur kon de oorzaak niet achterhalen. Hij zegt te vermoeden dat het uit de voorvork komt. Hoop niet dat het een scheur is in het frame. We gaan maar weer een afspraak maken. Als de dealer mij aan ziet komen kruipt hij al onder de tafel.

  19. Dezelfde ervaring. Echt een slechte fiets.
    Inmiddels heb ik berekend: aankoopprijs fiets + onderhoudskosten, kom ik op 99.66 per maand!! in 4 jaar.
    Dan werkt de accu weer niet, dan trap je de versnelling weer door, foutmelding E53 .. ga naar uw dealer, ga zo maar door.
    De fiets heeft al een paar weken bij Sparta gestaan. Kon daarna weer 100 km fietsen, en daarna begon de ellende weer. En nu ik de fiets ga inruilen, krijg ik er bijna niets meer voor terug.

  20. Het verhaal dat ik 21 september 2021 postte is nog niet afgelopen: nu 1.5 jaar later is ook mijn motor stuk gegaan. Hij viel af en toe uit, dus naar de fietsenmaker. Die zei dat de kabeltjes wat gecorrodeeerd waren: kabeltje vervangen en weer op pad gestuurd. 3 weken daarna is mijn motor volledig doorgebrand: reparatie ergens tussen de 650 en 900 euro. Sparta geeft weer niet thuis, en de spartadealer (Wijtman) verschuit zich weer achter de producent. Er zit blijkbaar maar 2 jaar garantie op de motor en niet 5 jaar zoals overal staat. Ondertussen ookal de remmen vervangen omdat ik bijna onder een auto lag door de beroerde kwaliteit van het remsysteem. Dus dat een elektrische fiets 10 jaar mee gaat? Na netto 2.5 jaar woonwerkverkeer (30 km/d) gemiddeld 1 à 2 keer per week kan hij bij het grof vuil. Zo’n 60 cent per km, opladen van de accu niet eens meegerekend. Erg teleurstellend en absoluut niet duurzaam!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *