Inhoudsopgave
Merk: Forza
Website: forzafietsen.nl
Actief sinds: Volgens de website in 2019 een paar jaar
Prijsklasse: 890,- tot 2499,-
Aantal (E-Bike) modellen: 13 (waarvan 1 driewieler)
Welke ervaringen hebben andere gebruikers van de Forza e-bike? Forza is een E-Bike merk dat inmiddels een aantal jaar bestaat. Forza is een familie bedrijf met inmiddels 60 medewerkers. Forza hanteert net zoals Stella en Amslod een vaag prijs beleid. De prijzen zijn niet te vinden. De enige manier om erachter te komen wat voor prijzen gehanteerd worden is het aanvragen van een brochure. Op het moment dat je deze aanvraagt moet je je contactgegevens en adres gegevens achter laten. Wanneer je dit doet hebben ze de mogelijkheid om je vaker met aanbiedingen te benaderen. Uiteraard hebben wij de brochure aangevraagd zodat we meer over de prijzen kunnen vertellen.
Via de website is wel een aanbieding te vinden. Een E-Bike met derailleursysteem (open kettingkast) voor 890 euro. Dit is natuurlijk bedoelt als lokkertje maar wel een erg aantrekkelijke prijs voor een nieuwe elektrische fiets.
Forza levert als fabrikant direct aan de consument. Op dit moment heeft Forza 2 showrooms in Nunspeet en Roden. Hier kun je een proefrit maken maar het is ook mogelijk om een proefrit aan huis aan te vragen. Een medewerker van Forza komt dan langs om samen met jou de fiets te proberen.
Prijzen Forza elektrische fietsen
De prijzen van Forza zijn erg onduidelijk. Op de website staan ook geen prijzen vermeld. Om erachter te komen wat de fietsen kosten moet je eerst een brochure opvragen. Deze ontvang je vervolgens per post. Vervelend als je je even wil oriënteren natuurlijk.
Gelukkig hebben wij de brochure al besteld en onderzoek gedaan naar de prijzen. Zelfs in de brochure blijven bepaalde vragen onbeantwoord. Zo staat er een 3 wieler in waarvan de prijs op aanvraag is en heeft elke fiets een ‘’vanaf’’ prijs.
Er staat 1 model in de brochure voor 890 euro. Dit is een simpele derailleur fiets met open kettingkast. De eerst volgende Forza E-Bike kost 1599 euro. Al met al lijkt Forza marktconform geprijsd te zijn. Niet heel duur maar ook zeker niet heel goedkoop. De duurste E-Bike van Forza is de Stelvio Tour Performance. Dit is een sportievere tour fiets en heeft een prijskaartje van 2499,-.
Heb je een leuke fiets gezien op de Forza website? Hieronder nog even een prijslijst van de verschillende Forza fietsen:
Forza Vito 890,-
Forza Vito Max 1799,-
Florence 1599,-
Ventura 1599,-
Toscane 1599,-
Alfeo 1599,-
Viela & Vieri (Transporto) 1599,-
Essenze (lage instap) 1599,-
Driewieler Prijs op aanvraag
Toscane Max 2399,-
Alfeo Max 2399,-
Lucca 2499,-
Stelvio Tour Performance 2499,-
Ventura Max 2399,-
Alle prijzen zijn vanaf prijzen.
Voordelen Forza eletrische fiets
Forza maakt hele mooie fietsen. Het is een relatief jong bedrijf en ze willen graag goede service verlenen. De fietsen zijn prima geprijsd. Niet heel goedkoop maar ook zeker niet heel duur. Je kunt dus een goede prijs kwaliteit verhouding verwachten bij dit merk.
Nadelen Forza fiets
Er zijn maar 2 Forza winkels. De kans dat jij dus even in de buurt langs kunt fietsen om je ketting op te laten spannen is niet zo groot. Het assortiment is enigszins beperkt. Er is bijvoorbeeld geen fiets aanwezig met Bosch middenmotor. Veel merken kiezen hier wel voor. Het Bafang systeem wat gebruikt wordt is super goed alleen de echte Bosch liefhebber kan bij Forza dus nog niet terecht.
Ervaringen Forza E-Bike
Maar het belangrijkste, wat vinden mensen die al een Forza fiets in huis hebben van het bedrijf? Is de service na verkoop zo goed als ze beweren en hoe is de kwaliteit van het product?
Facebook reviews
Op Facebook heeft Forza een score van 4,6 van de 5 sterren. Dit is gebaseerd op 119 ervaringen. Een hele goede score.
Wij hebben al de reviews door gelezen. Uiteraard is er zo nu en dan een ontevreden klant maar over het algemeen is iedereen buitengewoon positief over de mensen die werkzaam zijn bij Forza, de producten en de service. Het is zonder meer duidelijk dat Forza een bedrijf is dat klantvriendelijkheid serieus neemt. Ook staan er meerdere verhalen op over dat er wel problemen met de fietsen waren welke goed en snel zijn opgelost.
Overige reviews
Op de rest van het internet is weinig te vinden over Forza fietsen. Een paar dingetjes over lange levertijden maar geen hele gekke verhalen.
Ons advies: wel of niet kiezen voor Forza?
Het feit dat de prijzen van de fietsen niet zonder meer zichtbaar zijn is buitengewoon irritant. Commercieel zal het allemaal wel kloppen en zul je inderdaad de meeste verkopen genereren wanneer je de gegevens verzamelt van iedereen die interesse heeft. Maar het is lastig om je online te oriënteren wanneer de prijzen niet open en transparant gecommuniceerd worden. (Gelukkig staan alle prijzen gewoon in dit artikel)
Als je op zoek bent naar een e-bike voor ongeveer 1000 euro heb je dus eigenlijk maar 1 keus. De eerst volgende fiets kost 1599,-.
Tot zover de kritiek.
De fietsen zien er goed uit en er word gebruik gemaakt van hoge kwaliteit onderdelen. Klantvriendelijkheid en service staan bij Forza hoog in het vaandel. Klachten worden goed en snel opgelost. Uiteraard is er zo nu en dan een ontevreden klant. Waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Belangrijker is hoe het bedrijf hier op in speelt en dit doen ze heel goed.
Ben je je aan het oriënteren op een nieuwe fiets? Bij Forza kun je een goede fiets en een goede service verwachten.
Jullie ervaringen
Heb je zelf ervaringen met Forza elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.
Veelgestelde vragen
Het zijn twee aparte merken, alleen hanteert Forza wel hetzelfde principe als Amslod en Stella. Zo heeft het bedrijf meerdere showrooms en is een proefrit aan huis geen enkel probleem. Met de service zit het wel goed.
In principe is het bedrijf gevestigd op meerdere plaatsen in Nederland. Denk hierbij aan Eindhoven, Woerden, Papendrecht. Nunspeet en Roden. Dit betekent dat de reistijd tot een servicepunt minimaal is.
Het is een Nederlands bedrijf. Zo is Forza opgericht door drie broers genaamd Peter, Hans en Klaas-Jan. Gezamenlijk zijn ze begonnen met wat schetsen maken van mogelijke Forza e-bikes. Uiteindelijk is het eerste testcenter geopend in 2014. Allemaal in Nunspeet, de woonplaats van de broers.
In april 2017 hebben wij een FORZA TOSCANE VERDE besteld. Na 2 maanden konden we de fiets ophalen. We hebben een kleine 1.500 Euro betaald en dat was incl. 7 versnellingen, een zwaardere accu (13 aH), een comfortabeler zadel, een klein achteruitkijk spiegeltje en de verwijderingsbijdrage voor de accu. De eerste weken hebben we de technische service er verscheidene keren bij moeten halen. Het loshalen en aansluiten van de accu loopt niet altijd even soepel en wij dachten aan e.o.a. defect. Dat was het niet maar het blijft wel een wat lastiger kusje. Ook het rijden met de fiets ging niet in één keer goed. Mijn vrouw schoot als een overspannen sprinkhaan over het asfalt. Dat was een software-probleem waardoor de software 1 of 2 keer, dat herinner ik me niet, opnieuw geladen moest worden. Vervolgens hebben we ruim 2 jaar prima kunnen fietsen (ruim 2.500 km). Het display begon vervolgens aan de randen vlekken te vertonen. Dit werd steeds ernstiger waardoor ik weer contact moest leggen met de leverancier van de fiets. De fiets was toen 2 jaar en 2 maanden oud. Na een hoop gedimdam (uv-stralen kregen de schuld) heeft men uiteindelijk de display kosteloos vervangen. Aanvankelijk moest ik 125 Euro voor de display betalen omdat de garantietermijn van 2 jaar nét was verstreken. We zijn nu weer een maand of 4 verder en nu laat de accu het afweten. We zijn een maand of 2 met vakantie geweest en hebben de (minimaal 50%) opgeladen accu in de bijkeuken gelegd. Toen we de fiets weer wilden gebruiken bleek de accu niet te functioneren. Opladen lukte ook niet meer. Lang verhaal kort: de accu bleek overleden en bij inlevering van de oude accu konden we voor 225 Euro een gebruikte accu krijgen met 1 jaar garantie. In dit stadium zitten we nu. Ik vind het niet acceptabel dat een accu in minder dan 2 1/2 jaar helemaal afgeschreven is. Van diepteontlading kan volgens mij geen sprake zijn geweest. Om me heen hoor ik verhalen van mensen die al 5 jaar fietsen met de originele accu zonder ernstig vermogensverlies. Nee, er zal eerst nog een wonder moeten gebeuren voordat wij echt FORZA-fan zullen worden.
Het klopt helemaal, als de mensen van Forza bij je aan de deur komen om fietsen te verkopen zijn ze overmatig vriendelijk, maar zodra er problemen zijn van welke aard dan ook zijn ze niet thuis. Als een oplader het na twee jaar begeeft moet je een nieuwe aanschaffen en de volle mep betalen, dit toont echt niet van een goede service en klantvriendelijkheid, zelf na een een week of zes is onze tweede oplader die bij de andere fiets aangeschaft is ook kapot, toch wel erg typisch. Normaal gesproken ga je dan met de leverancier in dit geval blijkbaar een Chinese leverancier om de tafel om dit soort problemen in de toekomst te zien voorkomen. Conclusie koop beslist geen E bike bij dit bedrijf, we hebben er nog spijt van als haren op ons hoofd.
Nou ik heb een oplader stuk gehad na een jaar . Even naar Forza in Nunspeet gereden en kreeg een nieuwe mee gratis . Ook display zat iets vocht in , kreeg ook een nieuwe gratis .
Dus heb ik net twee nw fietsen gekocht en ingeruild de oude . Perfect geholpen door Hans .
Ook wij hebben na ruim een jaar gezeur eindelijk een fiets gekregen die goed en naar tevredenheid werkte. Helaas was de accu van mijn man na goed een half jaar stuk, die is vervangen maar wel door een lichtere waarmee we minder km kunnen fietsen, dus een flinke tocht in Limburg zit er hiermee niet in. Van mijn fiets moest de middenmoter vervangen worden na een half jaar omdat die al kapot was, nu doet ook mijn accu het niet meer. Gelukkig kan ik de accu van mijn man gebruiken om naar mijn werk te gaan. Gisteren een mail gestuurd maar tot nog toe nog niets gehoord. Ik vind voor de prijs van de fiets de kwaliteit wat tegenvallen. Of we hebben gewoon alleen maar pech met die fietsen, dat zou ook nog kunnen…
2019 een fiets gekocht bij Forza, er wordt bij de verkoop erg veel energie gestoken in de klant tevredenheid. De prijzen zijn inderdaad niet helemaal transparant. We zouden zogenaamd 700 euro inruil ontvangen op onze oude fiets maar dit is een verkooppraatje en dat krijg je dus standaard. (ook al zou je een oude fiets van de schroot inleveren) Let alleen goed op zodra je de fiets hebt gekocht en in huis hebt kun je niet meer terug!
Mocht je na twee weken niet tevreden zijn over de fiets dan zal er alles aan gedaan worden om je de fiets te laten houden, hierbij is er bijna geen einde aan de service te vinden. Wil de je echter fiets weer inleveren dan is het plotseling geen nieuwe fiets meer en geld er en boete clausule (die we niet in de aankoopbon hebben kunnen vinden) Mijn Tip bij dit bedrijf is dan ook om heel erg lang te proef fietsen voordat je daadwerkelijk de fiets gaat kopen.
Hallo.
Ik ben benieuwd, vandaag 2 nieuwe e-bikes gekocht.
Allebei Toscane maxi met traploze versnellingen. (Enviolo)
We hadden Martijn als verkoper, we gingen sowieso voor de enviolo of Di2 van Stella.
Uiteindelijk gaf de praktische werking van enviolo de doorslag.
Deze vond ik echt fijn werken, in samenwerking met de 9 ondersteuningen van bafang.
Maar ieder merk heeft goede en slechte revieuws, en dat zal ook wel altijd zo blijven.
LEUK om alle ervaringen hier te lezen maar inmiddels is voor mij een ding duidelijk de fiets dealers zijn gewoon op veel geld uit en zo min mogelijke transperantie.
Op zich niks verkeerd om goede zaken te doen maar zij zijn toch wel heel erg vaag .
En ik heb bij Stella , Amslot en Forza het gevoel dat ze onder 1 pet spelen.
Gr Fred
Lang over nagedacht of ik het wel moest delen, maar ik ga het toch doen.
2 maanden geleden kregen we onze gekochte fiets van Forza. Ik heb daar ongeveer een week plezier van gehad, toen de elektrische ondersteuning af en toe uit begin te vallen en bleek dat mijn accu niet vast geklikt zat. Er is een monteur geweest, die de accu vastgezet heeft en beide fietsen ge-update.
Toen we daarna samen een fietstocht gingen doen bleek dat het probleem nog steeds in beide fietsen zat, na elke stop om wat de drinken of de weg te bepalen was er wel één van ons die zei: wacht even, mijn ondersteuning doet het ( weer) niet, niet relaxed fietsen dus.
Weer contact gezocht met Forza en gezegd dat we gewoon goede fietsen verwachtten als we daar zoveel geld aan uitgegeven hebben.
Het bleek een fout in de software te zijn die ze er niet uit kregen, we zouden tot het probleem opgelost zou zijn gelijkwaardige leenfietsen krijgen. Die leenfietsen waren verschrikkelijk, terwijl Forza voorbleef houden dat het goede fietsen waren, misschien voor iemand die nog nooit op een elektrische fiets gefietst had, maar ik vond het niet fijn, hij viel ook steeds uit onder in de tunnel juist als ik weer omhoog moest. Kon wel janken als ik daar op zat, weer contact gehad met Forza, we zouden nu 2 nieuwe fietsen van het type Lucca krijgen, die we ook aangeschaft hadden.
Netjes volgens de monteur, ik vond het niet meer dan normaal, als je iets koopt wat niet in orde is verwacht je dat je wel wat goeds krijgt.
Ook deze fietsen waren verschrikkelijk, hij fietste zeker niet beter dan mijn niet elektrische fiets, ik werd er een soort wanhopig van en heb een minder vriendelijke mail gestuurd en er kwam een soort stoom uit mijn oren toen er in het antwoord een soort werd gesuggereerd dat ik kennelijk niet kon fietsen op een fiets met middenmoter.
Na aandringen van mij kwam er afgelopen zaterdag een monteur, afgesproken bij de tunnel zodat hij ook kon ervaren wat ik ervoer op de fiets. Hij is de tunnel niet in geweest,had binnen 5 minuten gezien wat er aan mankeerde: de ondersteuning werkte gewoon niet, bij beide fietsen, terwijl dat Klaas Jan, één van de directeuren beweerde dat het goede fietsen waren, dat er kilometers op proefgefietst was (hoe dan? Die van mij stond op 0 km???)
De fietsen zijn ge-update en fietsen zoals het hoort ( voor hoe lang? Het vertrouwen is wel weg inmiddels)
De monteur ( slechts 22) is een werknemer die iedere baas wenst, luistert, doet wat hij moet doen en valt zijn baas en collega’s geen seconde af.
We zijn gebeld door Klaas Jan, dat het nu gelukkig was opgelost, jazeker want we wilden eigenlijk rechtsbijstand al in schakelen, hebben 3 x gevraagd om ons geld terug en waren er echt helemaal klaar mee.
Het excuus was dat ze zoveel klanten hebben die om een wisse wasje bellen, daar zijn wij nu dus de dupe van. We gingen voor Forza omdat dat nog een klein familie bedrijf is en je daar als klant geen nummer bent. Inmiddels is onze mening bij gesteld, we hopen dat de fietsen het goed blijven doen, maar voor ons denk ik geen Forza meer…
Op 25-6-2020 heb ik een winkel van Forza bezocht in Roden, ik gaf aan dat ik een e-bike zocht van €1499 zoals aangegeven werd op de site, de verkoper gaf aan dat er verschillende modellen in de showroom stonden voor deze prijs, op de site werd ook vermeld dat er een maximale korting gegeven zou worden tot € 800 na een proefrit vroeg ik wat de inruil zou zijn voor mijn huidige fiets en wat ik dan moest bijbetalen, tot mijn grote schrik kwamen er allerlei kosten bij en kwam het totaal uit op € 2267, ik had gekozen voor het standaard model voor € 1499 zoals aangegeven op de site, ik voel mij zwaar belazerd en zal ook zeker niemand aanbevelen om een Forza e- bike te kopen.
ik heb nu ruim een half jaar een Forza Vito. De goedkoopste. Mét een zwaardere accu. Na een erg lange levertijd werd het thuis afgeleverd. Ik had in het begin problemen met de accu vergrendeling. De accu trilde los. Na een bezoek van een monteur was het min of meer opgelost. En ik vind de handleiding wel erg beknopt. Sommige zaken zouden wat uitgebreider moeten worden uitgelegd. Tot op heden heb ik geen problemen meer ervaren en ben ik erg tevreden met de Forza.
Ik wou elektrische fiets aanschaffen voor mijn dochter van 12 jaar. Op 11 mei contract ondertekend met Forza. Er stond 4 weken lever tijd en mijn dochter zou over 5 weken jarig zijn dus het zou goed zijn. Maar de fiets werd niet gelewerd en Forza naam geen kontakt om het uit te leggen. Heb gebeld en kreeg via email dat we weer 2 maanden moeten wachten. Voor een kind is het echt te veel wachten , dus willen we stoppen , maar dan krijg je annulering kosten!
Over annulering kosten staat niets in het overeencomst! Wie weet wat kan je tegen doen ?
Al eerder een fiets bij Forza gekocht en altijd waren wij super tevreden.
Zo ook bij de aankoop van de nieuwe fiets ging alles heel schappelijk en waren we ook weer dik tevreden.
Een minpunt is wel de levertijd van bijna twee maanden. Dit was niet volgens afspraak en het telefonisch onderhoud wat ik hierover met een medewerker had, vond ik niet echt klantvriendelijk en gaf mij niet echt een tevreden gevoel.
Helaas, ik zal u geen Forza fiets aanbevelen. (Nunspeet)
Mijn eerste fiets (juni 2017) was een duidelijke mislukking; stuur zat los, accu stopt er spontaan mee, fiets rijdt spontaan harder en zachter, software fout, het licht van de lamp en de display doen het niet. Na software updates en reparaties, weinig tot geen verbetering, de actieradius komt tekort, maar de accu stopt nu niet meer onderweg. De fiets bevalt niet, ik ben het vertrouwen in deze fiets kwijt en heb m ook weinig gebruikt. Besloten wordt om een andere fiets aan te schaffen.
Fiets nummer 2, geleverd 20 december 2019 (niet echt het fietsseizoen), het stuur slingert, actieradius klopt niet en het zadel staat te dicht op het stuur, waardoor je bij remmen bijna over je stuur slaat (terwijl ik toch niet echt hard fiets). De troubleshooter van Forza kwam langs en zei mij: mevrouw u heeft wel erg veel pech gehad met uw eerste fiets, maar ik/we zullen zorgen dat u heel tevreden wordt. De alleraardigste reparateur kwam, heeft de fiets weer aan de software gezet, en het zadel achteruit geplaatst. Dit zadel piept en kraakt verschrikkelijk. De accu (14.5) heeft 30% verbruikt bij 20 Km, en de laatste 17% was goed voor 5 km.
Ik heb nu aan Forza € 2.450,00 betaald + een z.g.a.n. merkfiets ingeruild.
Voor dit bedrag heb ik dus nu een fiets, waar ik geen plezier in heb, weinig gebruikt, en die niet werkt zoals het zou moeten. Mijn laatste mail van 4 weken geleden wordt niet beantwoord, hierover gebeld met een niet al te klantvriendelijke mevrouw, mijn mail zou bij de directie liggen, dat is nu ruim 3 weken geleden. Wat een ellende. Wil
Hallo Wil, de klantonvriendelijke mevrouw van Forza is ons ook bekend. Heel jammer, we zien er soms tegenop om te bellen, als er iets met de fiets is.
Wees op je hoede voor de snelle verkoop praatjes van de verkopers bij Forza fietsen, laat je niet overrompelen door ze.
Ze bieden gouden bergen, mooie fietsen en snelle leveringen, maar als het puntje bij het paaltje komt, wordt je niet gebeld en er wordt niet
geleverd, als je dan zelf belt wordt je niet doorverbonden met de persoon die er over gaat, en wordt je terug gebeld… Wat gewoon pas na 3 keer zelf bellen gebeurt, en dan spreek je de verkoper en die mag ineens geen beslissingen meer nemen, en moet alles met de directeur bespreken.
Wil je de koop ontbinden terwijl de fiets nog niet een bij hun binnen is rekenen ze 10 procent annuleringskosten omdat ze je te woord hebben gestaan, deze krijg je overigens als je je rechtsbijstand inschakelt en alle gegevens goed hebt bij gehouden dan wel weer via de rechtsbijstand terug.
Kortom slecht bedrijf, wat gaat voor snel geld en weinig service!
Denk goed na, en zet alles duidelijk op papier als je daar een fiets koopt.
1 review
3 sterren: gemiddeld
2 dagen geleden
in juli 2020 is een verkoper langs…
in juli 2020 is een verkoper langs geweest voor het bestellen van een Forza excellent (extra lage instap),die ik graag voor mijn vakantie geleverd wilde hebben (16 Juli ).dat was niet mogelijk dat zou pas eind augustus worden. Toen zijn we overeengekomen dat we dan een Forza excellent demo zouden krijgen welke niet ouder dan 3 maanden was ,bij thuis bezorging bleek het een fiets te zijn van ong 2 jaar oud, welke de bezorger vertelde ,heb gelijk Forza gebeld en tijdelijk overeen gekomen om hem voor de vakantie te gebruiken en dat er en nieuwe fiets eind augustus geleverd wordt.
eind aug geen fiets wordt geleverd week 38 weer geen fiets ,gebeld in week 40 krijg ik de mededeling dat hij eind oktober geleverd wordt.
dus maar afwachten of hij dan komt.
Heb bij hun de Forza bologna gekocht, ben correct behandeld en een probleempje met het batterijslotje zijn ze binnen de week komen herstellen. Na bestelling, met grotere batterij heb ik maar 2 weken op de levering vd e-bike gewacht. Nu de Bologna hft geen bafang motor, ik heb meermaals gebeld en gemaild maar blijkbaar mag ik dat niet weten. Ik ben toch nog de eigenaar vindt ik dan.. Iemand een idee? Karel
Sta op het punt 2 bologna’s te kopen. Hoe bedoel “hft geen bafang motor”? Moet toch in de handleiding/specificaties staan? Iemand anders een idee?
De bologna heeft een Ananda middenmoter.
Karel jij hebt een Ananda middenmotor
Heb je dan wel de goede accu erbij? Heb zelf de zwaarste erbij besteld maar later bleek dat de middelste accu erin zat. Betaald voor de zwaarste.
Gevraagd hoe nu verder…ja mevrouw de zwaarste accu’s zijn pas over 1 a 2 jaar beschikbaar. Oh oke zeg ik en nu dan? Zegt hij gewoon lekker fietsen en als de accu er is krijgt u die. Nou dat is mooi maar wil dat graag zwart op wit. Kan ook niet. Ook rekening klopt niet en nu de 2de display stuk. En accu fiets ook echt niet de km die zij zeggen.
In november 2020 werd mijn Stella gestolen. Omdat ik zelf de verzekering had afgesloten keerde Unigarant de schade aan mij uit. Ik had op Facebook een advertentie gezien van Forza Fietsen die een model hadden waar ik direct voor viel. Toen de vertegenwoordiger van Forza aan huis kwam, en ik uitlegde wat er gebeurd was, stelde hij voor om op een eventuele koopovereenkomst te zetten dat de koop alleen doorgang kon vinden als de verzekering uitkeerde. En dat ik anders kosteloos mocht annuleren. De verzekering keerde uit en de fiets werd netjes na een week geleverd. En tot begin juli geen enkel probleem mee gehad. Begin juli werd de fiets helaas gestolen en de zelfde vertegenwoordiger kwam weer aan huis. De verzekering keerde snel uit, en de fiets werd besteld. Helaas was mijn frame maat met middenmotor niet op voorraad en werd ik netjes gebeld. Ik mocht in de tussentijd gebruik maken van een gloednieuwe Bologna met voorwielaandrijving totdat mijn Bologna met middenmotor leverbaar was. Forza denkt met hun klanten mee. En de vertegenwoordiger wist uit eigen ervaring dat het openbaar vervoer onbetaalbaar is. Zeker als je van een fiets afhankelijk bent. Mede hierdoor was ik binnen een week al weer mobiel op een tijdelijke fiets. Vandaag kreeg ik het telefoontje dat mijn frame binnen is, en dat de fiets zal worden afgemonteerd en volgende week zal worden omgeruild. Ik noem dit Service met een hoofdletter!
Juni 2022 een Forza fiets gekocht de Ventura Speciale.
Deze werd met 3 weken zoals afgesproken geleverd. Ben er zeer tevreden over.
De bon komt alleen niet overeen met het bedrag van de fiets, ja met de korting er vanaf klopt het maar ik heb geen bon van de prijs zoals hij in het totaal kost zonder korting wat lastig is mocht er wat in de toekomst gebeuren (hoop het niet)
De fiets is absoluut naar wens en ben ik zeer tevreden.
Service was prima en de uitleg is duidelijk dus nu op naar een mooie zomer vol fietsplezier.
Ik ben gelukkig verlost van de Forza Bologna e-bike.
Op 26-11 2021 besteld met een levertijd van 1-3 weken. Geleverd op 20-05 2022, dus nagenoeg 6 maanden later. Dat terwijl er regelmatig advertenties staan met de tekst: Je hoeft niet weken te wachten op jouw gloednieuwe aanwinst, dit in tegenstelling tot veel andere aanbieders van elektrische fietsen. Dat klopt dus, het blijken maanden te zijn.
Na levering (hoera) blijkt de ondersteuning niet te werken. Na een krachttoer om telefonisch contact te krijgen werd een monteur gestuurd die de verkeerde software verving. de ondersteuning bleek nu geen 9, maar 5 standen te hebben. Echter: hij deed het opnieuw niet. En weer kwam er een monteur om de software te vervangen. Dit keer met succes. Echter de actieradius bleek korter dan voorspeld, de interactie tussen de versnelling en ondersteuning bleek lastig en ondoorzichtig en er kleefden
meerdere kleine foutjes aan de afwerking. Op mijn vraag of Forza de fiets wilde terugkopen werd (uiteraard) afwijzend geantwoord. Gelukkig kon ik de fiets die nog geen 500 km gereden had inruilen bij een lokale fietsenwinkel en fiets ik nu met groot genoegen op een e-bike van een ander merk.
Sinds enige maanden een forza venture aangeschaft.om gelijk op te kunnen fietsen met mijn partner die al forza reed.
Nude fiets door omstandigheden een maand heeft stil gestaan,mocht er wel wat lucht in de banden om een ritje te kunnen maken.
Echter toen het dopje verwijderd werd liep de band helemaal leeg en konden we pompen wat we wilden,maar geen lucht bleef in de band.
Het was natuurlijk zondag, dus erg jammer voor ons, maar…maandagochtend gebeld ,en omdat er een monteur in de buurt was kon ik 2 uur later weer fietsen, Een lek ventiel was de oorzaak.. We kregen er nog 1 extra ventiel bij en hoefden niets af te rekenen.
We waren blij met de service.