Inhoudsopgave
Merk: Huyser
Website: www.huyserfietsen.nl
Actief sinds: 2018
Prijsklasse: 2399,- tot 3699,-
Aantal (E-Bike) modellen: 11
Heb je ervaringen met een elektrische fiets van het merk Huyser? Dan ben je hier aan het juiste adres. Huyser is een jong E-Bike merk. De 2 jonge ondernemers die aan het roer staan geven aan dat ze A kwaliteit fietsen willen bouwen die net iets goedkoper zijn dan de A merken. Ze hebben inmiddels een vrij ruim assortiment en een typerende stijl. Je ziet in 1 oogopslag om wat voor fiets het gaat.
Het merk focust zich op het midden segment. Er worden uitsluitend fietsen geleverd met Bafang middenmotor. In onze eerdere middenmotor test kun je lezen dat we enorm fan zijn van zowel Bafang als Bosch motoren. Wel zien we in deze prijsklasse vaak ook wel Bosch motoren.
Prijzen Huyser E-Bike
De goedkoopste Huyser fiets is de Gen 1. Deze fiets zit op 2399 euro. Hiervoor krijg je een super goed uitziende fiets met Bafang middenmotor en een 300Wh accu. De fiets ziet er super gelikt uit maar toch is de prijs ons inziens niet heel erg scherp. In deze prijsklasse kun je bij heel veel fietsmerken terecht voor een vergelijkbare fiets.
Heb je een iets groter budget? Dan zou je kunnen kiezen voor de Gen Urban+ met mooi weggewerkte in Tube accu. Deze fiets ziet er wederom top uit en draagt een prijskaartje van 2699 euro. Ook deze fiets is standaard uitgerust met een 300Wh accu. Dit is in deze prijsklasse erg klein. Tegen een meerprijs van 250 euro kun je de fiets aanschaffen met 500Wh accu. De fiets gaat dan dus al wel heel hard richting de 3000 euro.
Wil je echt het beste dat Huyser te bieden heeft? Dan kun je gaan voor de Ultremo. Deze fiets is voorzien van een Enviolo CT traploze versnellingsnaaf. Ook heeft de fiets goede Shimano schijfremmen en standaard een 500Wh accu. Deze fiets kost 3699 euro en voor 100 euro extra word hij geleverd met een 630Wh accu.
Voordelen Huyser elektrische fiets
Huyser fietsen zien er fantastisch uit. Het zijn moderne modellen die goed aansluiten op de wensen van de hedendaagse consument.
De fietsen zijn allemaal voorzien van een degelijk Bafang systeem.
Nadelen Huyser fiets
De accu’s zijn ondermaats. De Gen Urban+ Belt kost bijvoorbeeld 2899 euro en is standaard voorzien van een 300Wh accu. Dit is niet meer in verhouding en je zult dus altijd 250 of 350 euro extra moeten aftikken voor een fatsoenlijke accu. Uiteraard is dit geen serieus probleem met het merk maar wel iets om rekening mee te houden. De adviesprijzen kun je beter lezen als ‘’vanaf’’ prijzen.
Ervaringen Huyser E-Bike
Maar wat is de ervaring van de consument met Huyser elektrische fietsen? Hieronder lees je een korte samenvatting van de reviews, welke zijn geplaatst op Facebook en in Google. Zo krijg je een goed beeld van de Huyser e-bikes en of je er één wilt kopen.
Facebook reviews
Op Facebook scoort het bedrijf met een 4.6 een uitstekend cijfer. Er zijn veel goede verhalen te lezen over de kwaliteit en afwerking van de fietsen.
Verder vinden we op Facebook ook geen negatieve verhalen. Er is slechts 1 ontevreden consument te vinden. Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis.
Overige reviews
Ook op Google gooit het bedrijf hoge ogen met bijna 5 sterren. Alle reviews zijn erg positief. Ook hier weer geen op of aanmerkingen.
Ons advies: kiezen voor een Huyser?
Huyser fietsen zijn niet bepaald goedkoop maar in het middensegment een uitstekende keuze. De fietsen zien er fantastisch uit en kunnen prima naast andere A-merken gezet worden.
Ze geven zelf aan dat ze een stuk gunstiger geprijsd zijn dan andere merken. Hier zetten we zelf onze vraagtekens bij. Echter is de prijs prima te verantwoorden omdat de fietsen er fantastisch uit zien en goed afgewerkt zijn. Ook word niet bespaard op de onderdelen die gemonteerd worden.
Ook de reviews van Huyser fietsers zijn erg goed. Het bedrijf heeft in 2020 zo’n 3500 fietsen verkocht en er zijn nog geen slechte ervaringen te vinden. Best wel een prestatie!
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb je zelf ervaringen met Huyser elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.
Veelgestelde vragen
Huyser streeft naar het leveren van e-bikes van de hoogste kwaliteit, maar wel tegen de meest gunstige prijzen. Een goede prijs- kwaliteitsverhouding mag je daarom zeker verwachten. Daarnaast beschikken de e-bikes over een krachtige trapondersteuning.
De elektrische fiets van Huyser vallen in de prijsklasse 2399,- tot 3699,- euro. Realistische prijzen gezien de kwaliteit, welke je ontvangt als je een Huyser e-bike koopt. Echter betreffen het geen budget fietsen.
Voordat je een Huyser-e-bike wil aanschaffen, kun je je in het merk verdiepen. Het merk heeft verschillende modellen in verschillende prijsklassen. Bovendien kun je checken welke fiets aan jouw wensen voldoet.
Vorig jaar 2 huyser Maleo gekocht, top fietsen absoluut een aanrader!!
Wij hebben een Huyser Domaso gekocht eind mei 2021 met opleg voor accu van 630kw. Na 1ste fietsbeurt laadde accu niet meer op, is dus defect. Direct via verkoper terug naar fabriek gestuurd. Ondertussen is dit al meer dan
5 weken geleden en nog steeds geen reactie van fabrikant.
vreemd, dan kan er toch zolang de originele accu weer in tot probleem opgelost is
heb zelf net een Maleo met 630 accu
actieradius vind ik matig, maar de rest is super
GJ
En vergeet de snelle levertijd niet.
Dit komt uiteraard ook doordat ze niet 7 kleuren hebben per model, zoals veel andere e-bikes, maar toch….
2 weken levertijd is toch prettiger als 4 of 6 maanden, wat het geval vaak is bij andere merken op dit moment.
We hebben de Gen-1 aangeschaft, omdat we hem voor woon-werk verkeer en stadsverkeer gaan gebruiken, prima fiets, goed afgewerkt, en betaalbaar.
En over de accu upgrade, ik verwacht dat ze over 2 jaar zeker standaard 500 watt aanbieden voor dezelfde prijs!
Dit heeft b.v. Sparta ook gedaan….
Was aanvankelijk heel tevreden over de fiets.
Ziet er goed uit, fietst heel prettig, is stabiel.
Maar notabene na een servicebeurt valt, onderweg mijn hele pedaal van de midden motor af. Kon een val ternauwernood voorkomen en het was moeilijk thuis komen.
Ben behoorlijk boos hierover. Het blijkt dat de pendalen met een inbussleutel aan een uitsteeksel aan het motorblok gemonteerd moeten worden. Als ik van deze constructie had geweten had ik nooit deze fiets gekocht.
Ga uiteraard terug naar de verkoper, maar het vertrouwen in de fiets is weg.
Wat vervelend zeg! Het klinkt als een los getrilde bout.
Wel willen we aangeven dat de constructie met de inbusbout bij elke fiets hetzelfde is.
De fiets is pas 2 maanden oud en aangeschaft om lekker onbezorgd te kunnen fietsen.
Mooie fietsen, maar inderdaad : voor het materiaal wat er geintergreerd is ( versnellingen, motor, accu’s) een heel markt-conforme prijs.
geweldige fiets ! Niet alleen komt AD test met kwalificatie : aanrader, maar ook ik ondersteun deze rating volledig ! Eerste servicebeurt aan huis in Hoorn. Daarbij alle hulp bij navigatie uitbreiden via update. Kortom de fiets voor een liefhebber van zorgeloos door de bossen, zonder klepperende onderdelen. Voor stabiel fietsgenot en bijzonder krachtige ondersteuning ( denk daarbij aan de Provence ), een echt supergoede Dutch Bike !! roy dreves uit het zonnige Hoorn
Wij, Rob en Josien hebben ook een e-bike van Huyser type Maleo, we zijn er erg blij mee ik heb nog nooit zo’n fijne fiets gehad iedere tocht is een groot succes.
Kan hem iedereen aanbevelen, goede vering ik zelf heb een extra vering in de zadelpen vanwege rugklachten en die werkt perfect.
Hallo,
Mag ik vragen wat voor een extra vering u in de zadelpen heeft van de Huyser fiets?
Ik heb zelf ook rugklachten?
Mvg Jos
De fiets ziet er goed uit. In sommige opzichten beter dan de Mercedes onder de fietsen, maar smaken verschillen. Ik heb er nu zo’n kleine 1.100 km mee gereden.
Wat ik persoonlijk niet prettig vind is de middenmoter, ik was een achterwiel motor gewend, en in dat opzicht vind ik het een miskoop. Overigens ik heb ook ervaring met een voorwiel motor: dat is helemaal niets !
De verlichting: zou (nee moet) beter kunnen. Ga daarin nog in overleggen met de verkoper.
Verhouding van de “tandwielen” vind ik niet optimaal. Is voor mij niet “zwaar” genoeg.
Het uitlezen van rit, odo, avg, range e.d. is, volgens mij, niet echt doordacht.
De fiets “onthoudt” ook niet de voorkeur voor ondersteuning. Moet je steeds opnieuw instellen.
De veerpen van het zadel is niet echt prettig. Moet de verkoper daarover nog eens benaderen.
Wij hebben ook twee Huyser Domasso’s gekocht afgelopen voorjaar speciaal om het hollands karakter en dat het geen volume merk is vinden we het geen hoogstandje nu we er eenmaal mee rijden.
Het is ook jammerlijk niet zo veel Hollands, Hollands design? dat is het dan ook frame’s uit Verweggistan geassembleerd in Slovenie.
– Ringslot sleutel aan verkeerde kant, als deze in de driehoek van de achtervork gemonteerd was had dit beter geweest.
Voorrem linksvoor gemonteerd absolute onzin om dit zo te doen alle motorfietsen, scooters,
honderdduizenden mensen met een motor of brommer rijbewijs waar je moet remmen met de voor rem re-voor gemonteerd, doe bij een auto ook eens het rempedaal verwisselen van links na rechts dan gaat het pas echt fout (mag gelukkig niet) hier zijn al ongelukken mee gebeurt.
– Bij stevig optrekken als de motor nog goed ondersteunt schakelt systeem slecht(staat onder druk en wil dus niet schakelen) hiermee loop je schade op aan schakel mechanisme.
Eenvoudig op te lossen met een gear shift sensor gaat het schakel mechanisme langer mee!
– Laadstekker onhandig te zien hoe deze er in moet.(diverse e-bike fabrikanten zijn hier allang vanaf gestapt)
-exact zelfde e-bike (frame) te koop met een ander merk voor minder geld.
– Als accu voor 75% leeg is word de ondersteuning beduidend minder heeft niemand mij iets over uitgelegd, zou het wel handig vinden als de motor voldoende blijft ondersteunen niets van te lezen (wellicht weten ze het zelf niet)
Allemaal jammer ze gaan toch weer voor puur geld verdienen en niet om zich te onder scheiden voor een Nederlands product wat ze toch proberen te uit te dragen want dat is het mijn inziens niet.
De links gemonteerde voorrem is gééén absolute onzin.
U begaat de grootste fout door deze fiets af te kraken.
De voorrem links is een Zééér goede keus!
De achterrem rechts beter. Of moet de versteller voor de versnellingen óók links zitten? En niet rechts?
Dan staat alle tekst op z’n kop.
Ik heb het gevoel dat U niet weet waar U het over heeft.
wij hebben sinds kort ook 2 huysers gekocht, worden volgende maand geleverd
voorheen hadden de 2 spartas FE8, ook
fijne fietsen, maar met voorwiel motor
de huyser word een GEN 2, en een MALEO
allebei met 750 en 630 accu
heb al een paar weken op een oudere huyser gefiets, echt
wel lekker fietsen, niet met sparta te vergelijken
we laten ons verassen, update volgt
Vorige week 2 Huyser Urban Gen+ E Bikes gekocht naar mijn mening een goede prijs kwaliteit verhouding, dacht ik. Het opschakelen gaat erg stroef, maar dat kan nieuwigheid zijn maar bij andere fietsen ging dat gelijk heel soepel. Een groter probleem ontstond na 8 kilometer fietsen. De ketting brak, daar sta je dan 8 kilometer van huis met je middenmoter…..en geknakt vertrouwen. Wordt wel weer opgelost maar is het pech of is de kwaliteit toch onder de maat?
Hallo, sept 2019 , nu 2,5 jaar geleden huyser gekocht: zeer tevreden, totdat ( gelukkig binnen de garantie) de motor kapot ging. Nieuwe motor erin en nu opnieuw kapotte motor: buiten de garantie, inruil levert daardoor minder op, mijn vertrouwen in dit merk is echt weg. Heel jammer en dure miskoop: bijna 3000 euro voor nog geen 3 jaar fietsen
Ik heb mijn Huyser Domaso nu zo een 4 maanden en de laatste maand ben ik echt aan het fietsen gegaan.
Ik heb 1100 km gereden en ik moet zeggen; ik vertrouw de fietsbatterij niet echt.
Het begint met een slecht afsluitdopje dat binnen de kortste keren afgebroken was hoewel ik echt niet bruut ben geweest met het manipuleren. Op zich niet erg maar het herstellen is wel een hele klus waarbij de batterij open moet waardoor deze in principe niet meer onder de garantie valt . Verder heb ik 5 maal meegemaakt dat ik mijn fiets wegzetten met meer dan 40% batterij maar als ik 8 u later (na de werkdag) weer startte er plots 20% op het scherm verschijnt. Ik kan zeggen vanaf je onder de 20% zit is de batterij er vooral om de display te ondersteunen maar echt meeduwen is er dan niet echt meer bij. Maar deze ochtend heb ik over een tochtje van 20 km: 4 (VIER) keer gehad dat mijn display gewoon uitviel.. gedaan met ondersteunen….. Weer opstarten en ik kon wel weer weg maar ik vrees dat er toch iets mis is met de batterij. Hopelijk geraken we vlot thuis… Ik ben benieuwd naar de service want het vertrouwen is nu wel even zoek. Spijtig
dat de accu uit val komt door dat hij niet goed vast zit dat had ik ook hij viel 7x uit balde als een stekker ging terug langs de winkel de verkoper zag het gelijk dat de accu lag los in de houder .
Wij hebben 2 maleo fietsen van huyser vanaf 2021 7000km mee gereden wat kleine problemen gehad maar geweldige service van verkoper uit Woudenberg. Geweldige fietsen.
Begin corona 2 Gen Sport Limited Edition gekocht (een model met derailleur).
Na 2 dagen liep bij beide fietsen de ketting er af bij het opschakelen naar het hoogste verzet. Ketting is vervolgens ingekort, maar zeker bij mijn fiets hielp dat maar bitter weinig. Fiets is diverse keren terug geweest naar de handelaar, en zelfs ook een keer naar Huyser zelf (dat zit een dorp verderop). Helaas nog steeds zonder resultaat.
Daarnaast is de stabiliteit van het frame niet goed, je kan het stuur niet loslaten, het stuur begint meteen te trillen (shimmy). Dat wordt nog erger als je iets achterop in de fietstassen vervoert.
Uiteindelijk van Huyser na bijna 2 jaar een nieuwe fiets aangeboden gekregen, maar die bleek nog net zo hard te trillen en tot overmaat van ramp was de accu andersom aangesloten (eenzelfde accu was één van de redenen om dezelfde fiets te nemen). Daarnaast was ook de kettingkast minder afdekkend, zodat je met je broek in de ketting kon komen. Meteen mijn oude fiets maar laten terugkomen.
Het aflopen van de ketting komt meer voor, normaal gesproken los je dat op met een beugeltje. Helaas kan dat hier niet omdat de motor in de weg zit. Zelf nu maar een blokje in de kettingkast geplaatst, dat lijkt een oplossing.
Zou ik een volgende keer weer een Huyser nemen?
Wellicht wel, maar dan een model zonder derailleur en in een proefrit zou ik ook meer letten op de stijfheid van het frame.
Overigens niets dan lof over de Bafang motor, hoewel het display nogal gedateerd is. Dat je de tripteller alleen diep onderin het menu kunt terugzetten neem ik maar voor lief, ik gebruik toch meestal een app voor mijn ritten.
Wij, Susanne en Dick, hebben in mei 2022 2x Huyser Novara 630 gekocht tegen inruil van onze 2x Gazelle Orange CX 400. Inmiddels hebben we zo’n 800 km gereden en zijn net terug van fietsen in de Ardennen. Ook wij hebben weliswaar goede fietservaringen met de Novara’s maar vinden de actieradius (630Wh) maar matig temeer daar de kracht aanzienlijk afneemt onder de 10% acculading. Wij kwamen (in de heuvels met soms 15% hellingen) niet verder dan 42 km. Ook het knullige rubberen laadopeningsdopje stoorde ons. De fietsen zijn overigens stil en krachtig en voelen best solide aan. Overigens is het ontwerp weliswaar Nederland maar de fabricage (Oostblok), motoren, remmen, slot etc. komen alle uit het buitenland.
2 Huyser Gen=Urban+ a 3.299 gekocht. 1 fiets is uitstekend. De 2e fiets ondersteuning valt weg of deze begint niet. 2× software aangepast. 3e x nieuwe motor. 4e x retour fabriek. Nieuwe kabelboom en weer nieuwe motor. Problemen nog niet opgelost en nu laadt ook de accu niet meer. Deze maandagmorgenfiets mogen ze terug hebben.
Heb de Maleo nu 2 maanden het goede is dat hij goed ligt op de weg door de dikke banden ga je makkelijk door de bocht zonder dat je bang ben om weg te glijden , door die dikke banden dacht ik veel wrijving zou hebben en minder hard te gaan maar dat viel reuze mee ,de accu van 630Kw is lager dan me oude fiets en die ging 5 dagen mee deze gaat 6 dagen mee mede door de Enviolo versnelling kan de onder ondersteuning lager 2 in plaats van 3 en toch de zelfde snelheid 24km . de Hydraulische remmen reageren goed je staat gelijk stil.
het slechte is dat de accu haast 7uur nodig heeft om weer helemaal op te laden van 30% ,ook de walk assist is langzaam uit de berging om hoog toch flink duwen om boven te komen.
plus + het rijgedrag van de fiets is prima
min – 1 week na levering is een tandwiel in de motor (af)gebroken, uiteraard onder garantie binnen 1 week nieuwe motor gemonteerd
min – voorrem blokkeert bij krachtig remmen / noodstop, tijdens de vakantie bleek de voorrem zelfs los te zitten, dit geeft geen veilig gevoel, door de leverancier nagekeken, nieuwe remblokjes en zuigertjes gesmeerd, probleem is niet opgelost, euvel doet zich nog steeds voor
min – de aan/uit knop functioneert niet betrouwbaar, systeem moet na ongeveer 3 seconden inschakelen, maar van de 10 x moet ik soms 5 of 6 x proberen voordat het systeem start, wanneer deze het wel doet, is geen peil op te trekken
min – trip reset zit dieper in het menu verborgen
min – kwetsbaar afdekdopje accu ingang
min – stekker van acculader slecht leesbaar in welke richting deze in het stopcontact moet worden gestoken
min – knop van de voorvork is moeizaam te draaien van wel naar geen vering v.v.
Het betreft een Huyser Novara!
De Huyser Maleo bied slechte ondersteuning door gebruik verkeerde Enviolo naaf. De Enviolo city kan maar 55 Nm aan terwijl de motor 80 levert.
Bij kritiek op Facebook wordt je verwijdert. Uiteindelijk is de fiets omgeruild met bijbetaling voor een Ultremo.
Deze fiets kraakt erg, batterij info werkt niet, geleverd met ander merk slot en ander zadel dan in de omschrijving stond. Ziet er wel mooi uit en het bereik is zeer goed.
Zeer teleurstellende koop, een Huyser fiets.
Probleem met aan/uitknop klinkt herkenbaar.
Heb al 2x een kompleet nieuw display erop gehad,maar probleem blijft zich voordoen.
Binnenkort weer terug…..
In juli 2022 een Ultremo gekocht en wel van 3899euro en daar heb ik nu al spijt van. ik heb nog geen berijk van 50km. de handelaar bij de aankoop vertelde daar kan je wel 100km mee rijden. Dan krijg je een boekje van vier soorten fiets en wat je dan wil weten over het gebruik staat er niet in.
Huyser Novara aangeschaft, echter na slechts enkele weken vering van de voorvork defekt, fiets via de verkoper terug naar de Huyser fabriek om probleem te verhelpen.
Blijkt dat de verkoper inmiddels 3 Huyser fietsen had met hetzelfde probleem.
Zijn inmiddels 2,5 week verder fiets nog steeds niet gerepareerd, heb spijt van de aankoop.
Inmiddels zijn de belangrijkste problemen door de leverancier (die echt heel erg betrokken is en zijn uiterste best doet, dus dik tevreden over, chapeau!) opgelost, d.w.z. nieuwe motor, nieuwe voorrem en nieuw display. Ik fiets nu alweer een groot aantal weken (w.o. een weekje fietsvakantie in de Pfalz) zonder problemen en heb het plezier aan de fiets gelukkig week helemaal terug. Het rijgedrag van de fiets is en was altijd perfect. Eind goed al goed, hoop ik.
P.s. Huyser heeft kennelijk wel nog wat software problemen met het display, maar dat heeft gelukkig geen invloed op het juist functioneren van het display. Wat ik ervan merk is dat bij uitschakelen de afscheidstekst niet verschijnt, maar het display meteen uitschakelt. Wellicht dat Huyser dat zelfs in samenwerking met Bafang moet oplossen.
Nu (04-04-2023) weer voor de 2e x problemen met de hydraulische voorrem (links) van Shimano. Kan de rem tot aan het stuur intrekken en hij remt dus niet meer. Meteen gebracht voor reparatie. Ben benieuwd. Dit doet mijn vertrouwen in Huyser wederom geen goed.
Fietsenmaker heeft remblokjes vervangen. Na 3 fietsritten probleem weer even hard terug. Grrr ….. Vandaag (18-04-2024) maar wéér terug. Ben hier niet blij mee.
Fietsenmaker heeft Shimanorem en -schijf vervangen. Na 1 flinke rit probleem weer terug. En wat bleek toen: ….. kabelbreuk van de remkabel. Nadat de fietsenmaker deze heeft vervangen 21-04-2023, lijkt het probleem met de voorrem definitief opgelost, na een week intensief fietsen in de meivakantie 02-05-2023. Wederom alle lof voor de fietsenmaker die steeds zijn uiterste best doet.
Twee fietsen gekocht met dezelfde motor en zelfde batterij.
De ondersteuning van de ene fiets komt trager op gang dan de andere.
Al twee maal laten nazien bij de dealer , maar geen beterschap.
Bij de ene fiets ook al eens de trapper los op de grond gevlogen tijdens het fietsen.
Ik heb sinds een maand Een Maleo, met enviolo CT versnelling., wat mij tegenvalt is dat die versnelling te klein is afgesteld.
Mijn vrouw heeft een Gen 2, als we beiden op de grootste versnelling rijden, heeft mijn vrouw over een bepaald traject 20 pedaalomwentelingen, en ik heb er dan 30. Dat is wat mij dus niet bevalt aan deze fiets. Als ik dit had geweten, had ik een andere fiets gekocht. Mijn dealer zegt dat er niets aan te doen is. Heel jammer.