Inhoudsopgave
Ervaringen VanDijck E-Bike
Merk: VanDijck
Website: vandijckbikes.nl
Actief sinds: 2017
Prijsklasse: 1399,- t/m 3199,-
Aantal (E-Bike) modellen: +/- 25
VanDijck is een relatief jong fiets merk met een uitgebreid assortiment. Dit in Roosendaal gevestigde bedrijf is onderdeel van Timyo B.V.. Timyo is daarnaast ook het moederbedrijf van Keola en produceert ook de welbekende en onverwoestbare oranje thuisbezorgd fietsen.
VanDijck fietsen zien er super mooi uit. De fiets is gewoon helemaal af. Daarnaast is er voor ieder wat wils. Van betaalbare transportfiets tot sportieve fiets met riemaandrijving en hydraulische remmen.
Prijzen VanDijck E-Bike
De prijzen beginnen bij 1399 euro voor de transportfiets. Dit is een fiets met Bafang voorwiel motor en 7 versnellingen. Vooral de 7 versnellingen kom je minder vaak tegen in deze prijsklasse. De meeste vergelijkbare fietsen zijn uitgerust met 3 versnellingen. Deze transportfiets is in verschillende kleuren te verkrijgen en je kunt ook zelf de accu kiezen die je wil. Voor 1399,- heb je hem met een 374 watt accu. Dit is gebruikelijk in deze prijsklasse. Je kunt hem ook nog upgraden voor 200 euro. Dan krijg je een zwaardere accu.
In het hogere segment zijn de fietsen ook aardig scherp geprijsd. Er is bijvoorbeeld een fiets met middenmotor, hydraulische remmen, mooie luxe geveerde voorvork en 468Wh accu te krijgen voor slechts 2299 euro.
Het blijft natuurlijk een hoop geld en het is zeker geen low budget merk maar in vergelijking met de vergelijkbare fietsen van de concurrent zijn de VanDijck fietsen zeker niet te duur.
Voordelen VanDijck fiets
Een groot voordeel van de VanDijck fietsen is dat er een ruim assortiment hele mooie fietsen te krijgen is. De fietsen zijn met hoge kwaliteit onderdelen afgemonteerd.
Je koopt deze fietsen bij een dealer waar je dus ook weer terecht kunt voor onderhoud. Dit is bij veel merken het geval maar dit is een voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld een online aanbieder.
De prijs is uiteraard ook een voordeel. De fietsen zijn relatief betaalbaar, zeker in het hogere segment. Ook krijg je met de Aphrodite transportfiets erg veel waar voor je geld.
De VanDijck fietsen zijn standaard uitgerust met vrij zware accu’s. Zo is de Ceres van 1699,- standaard uitgerust met een 562Wh accu, dit is een enorme capaciteit in deze prijsklasse.
Benieuwd naar de voor en nadelen van een fiets met riemaandrijving? Deze lees je hier: Voor en nadelen riemaandrijving.
Nadelen VanDijck fiets
VanDijck is een relatief jong merk met nog niet op iedere straathoek een dealer. Het kan dus zijn dat er geen dealer bij jou in de buurt zit.
Omdat VanDijck een vrij jong merk is zijn er weinig ervaringen van consumenten bekend. Uiteraard zal dit slechts een kwestie van tijd zijn en zullen de ervaringen vanzelf boven water komen.
Heb je dus al een VanDijck fiets? Reageer vooral even hieronder zodat ook andere mensen iets kunnen hebben aan jouw ervaringen.
Ervaringen VanDijck E-Bike
Normaal schrijven we hier een stukje over de online reviews en andere ervaringen van klanten. Helaas is dat in dit geval nog niet mogelijk omdat er nog weinig online te vinden is. Uiteraard zullen wij een update plaatsen zodra dit wel het geval is.
Conclusie
VanDijck fietsen zijn erg mooi en er is een ruim assortiment fietsen beschikbaar. Ook zijn de fietsen afgemonteerd met goede onderdelen. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend en de fietsen zijn scherp geprijsd in vergelijking met de concurrentie.
De fietsen worden geleverd door dealers. Het is belangrijk om de fiets aan te schaffen via een dealer die u vertrouwd. Deze zal namelijk het aanspreekpunt zijn als er wel eens iets met de fiets aan de hand is.
Er zijn nog weinig reviews te vinden over het merk dus als u zelf een VanDijck fiets heeft deel dan vooral ook even uw ervaringen met de fiets.
Jullie ervaringen
Heb je zelf ervaringen met VanDijck elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.
Onlangs de VanDijck Gaia 8 Belt gekocht. Getwijfeld om als man een damesfiets te kopen. Maar deze fiets is er niet in herenuitvoering. Dealer noemde het uniseks (?). Fraaie en robuuste uiterlijk heeft me uiteindelijk over de streep getrokken. Fiets is degelijk en sportief tegelijk. Doel voor mij: dagelijks gebruik naar het werk (stadsroute) en af en toe een recreatieve tocht. Tot op heden erg tevreden en m.n. ook over de accu. Fijne fiets! Mis alleen een handleiding (van de “boordcomputer” zeg maar). (Tot op heden voor mij een goede keus maar als er iets gelijkwaardigs voorbij komt in herenuitvoering weet ik nog niet wat ik ga doen).
Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn oudere e-bike met voorwielmotor. Diverse sites bezocht en een aantal dealers. Helaas was er weinig keus doordat levering bij veel fabrikanten een probleem is door de Coronacrisis. Bij toeval op de website van Vandijck fietsen terechtgekomen. Ik had overigens nog nooit van dit merk gehoord. Daar werd ik aangenaam verrast door een mooie fiets voor een uiterst vriendelijke prijs. Bij een dealer in Assen proefgereden tot twee maal toe en mijn ervaringen waren positief. Mooie en goed afgewerkte fiets tegen, nogmaals, een zeer concurrerende prijs. Bij een fiets van de meer gerenommeerde en bekende merken zou ik voor een dergelijke fiets een paar honderd euro meer kwijt zijn. Bovendien een levertijd van ca 10 dagen!! De keus was daarna snel gemaakt en ik heb vervolgens (als heer) het damesmodel Hera besteld bij de dealer in Assen. Een damesfiets vind ik praktischer. (overigens ziet de fiets er totaal niet vrouwelijk uit vind ik) De dealer kwam keurig zijn afspraken na en ik reed enige dagen later op een prachtige Vandijck Hera. Ik ben ook onder de indruk van de Bafang middenmotor. Deze heeft aanmerkelijk meer kracht dan de voorwielmotor van mijn oude fiets. De fiets rijdt zeer goed en stabiel. En hij ziet er in het echt ook prachtig uit. Mooi afgewerkte lasnaden en prima onderdelen. Tot dusver alleen maar positieve reacties op mijn fiets gehad met vrijwel altijd de opmerking dat ze, net als ik, nog nooit van een Vandijck fiets hadden gehoord. Wellicht iets voor de fabrikant om hier wat aan te doen. Ik heb wel wat aanpassingen gedaan. Het originele zadel heb ik vervangen door een Selle Royal SMP (puur persoonlijke keuze) en de standaardbanden (Schwalbe) door de Marathon Plus van Schwalbe. (deze zijn beter anti-lek) Deze laatste een maatje groter genomen (was 42-622 en is nu 47-622) . Past prima. Merkbaar verschil in comfort wat overigens met de standaardbanden ook voldoende was. De hogere en bredere banden vangen veel van de kleine schokjes op. Persoonlijk vind ik dat beter rijden. Mijn fiets is ingesteld op 5 ondersteuningsstanden en in stand 2 en sporadisch in stand 3 is met een ca 580 kw accu bij ca 18 a 19 kmh, 135 km prima haalbaar. Ik had zelfs nog wat over! Kortom, een hele mooie en goed rijdende fiets met de betere onderdelen (Shimano Deore, Magura) voor minder geld dan bij de gebruikelijke bekende merken. Het is ook nog eens een fiets met Nederlandse roots. Jammer dat de fabrikant zo weinig van zich laat horen in de zin van reclame. Maar goed, ik blijf mij daarmee dan onderscheiden van de grote meute en dat vind ik persoonlijk ook wel wat hebben. Laat dus bij een zoektocht naar een nieuwe e-bike ook deze fiets niet links liggen. Maak gewoon een proefrit en wellicht ben je dan net zo positief als ik.
We zijn in een showroom waar van dijck e bikes worden verkocht,ziet er prachtig uit , maar de middenmoter van het merk bafaan ken ik niet , is er iemand die hier ervaring mee heb
Hoi! Bafang is absoluut een gerenomeerd merk. Hier kunt u meer lezen over verschillende middenmotoren: https://www.ebikebond.nl/beste-middenmotor-elektrische-fiets/
I have nothing good to say about this bike. I have a leese bike ( van Dijk) and it’s about a year and a half. So far the side stand fell off somewhere on the road as I rode to work,the light – front -kept going on and off,the gears were sliding,the pedals made a weird noise as I used them,the brake blocks are totally crap and have had to be replaced twice. The cables for the gears and light have had to be repaired as they were splitting,and now the bike mender is going to have to remove the center motor as the cable for the front light is snapped which is inside the main frame of the bike. I cycle per day around 40km,to work and gym and home. The bike is never left outside. Oh and the electric display is cracked. Something this bike mender can’t fix as its under guarantee,so I have to go back to Spijkers in Tilburg for that. So yeah, nothing good about the bike. the battery has to be charged every time I’m home too. If I had the choice of a different ebike also a leas I would.
@Rachel: do you have Van Dijk (https://vandijkbikes.nl/) or VanDijck https://www.vandijckbikes.nl/nl?
She has a Van Dijck bike. Confusion is because she is married to me and I am called ‘Van Dijk’ 😉
Heb aindsb3 weken een esus 53 cm. Wat me het 1e opviel is de kracht van de bafang motor. 80nm. Klein beetje kracht en de fiets schiet weg. Op.de hoogste versnelling heb je relatief weinig kracht nodig en zit je zo op 26 km per uur. Als je echt door trap kom je zo aan de 30. Mijn snelsteni s 33 km uur. De remmen zijn zeer goed. Ben zeer tevreden over mijn Van Dijck. Had hiervoor een koga myata. De fiets is heel netjes afgewerkt. Enigste nadeel als je met losse handen rijd…. dat doe je maar een keer. Voorwiel slingert. Maar dat is als je losse handen rijd. Wat ik zelf nooit doe. Echt een aanrader. Zeker de prijs en de kwaliteit
Mijn vrouw vorig jaar een damesmodel dan Dijck fiets aangeschaft.
Ivm verhuizing, verbouwing niet veel op gefietst. Nu hij gebruikt wordt, valt met regelmaat de ondersteuning vd middenmotor uit. In het display geen melding van een storing oid. Heb al een keer gebeld en werd er gezegd, ja geen melding in display dan kunnen we niks….
Ik heb de fiets online besteld. Ik ga nu zoeken naar een dealer in de buurt, want we zijn er helemaal niet tevreden over. Ik rij zelf een Stella. Zelfde leeftijd en km stand (140) en totaal geen problemen.
afgelopen augustus heb ik de vanDijck Ceres gekocht.
mooie en robuust uitgevoerde fiets. de eerst ritten waren verrassend. fietst heel goed mede door de 7 versnellingen en de vijf hulp standen. het is wel wat proberen welke standen goed met elkaar overweg kunnen. ook klopt de snelheid volgens mij niet. als bij 25km/uur de ondersteuning stopt, heb ik het idee dat ik nog niet zo hard ga. helaas na ongeveer 4 weken problemen.
willekeurig stopt de ondersteuning ineens voor 1 of 2 seconden.
dan is het net of je tegengehouden wordt. dit gebeurt soms 1 of 2 keer per uur maar ook wel 10 of meer keer.
dit maakt het fietsen zeer onaangenaam. dit is doorgegeven aan de verkoper en de fiets zal hiervoor nagekeken moeten worden.
momenteel wacht ik nog hierop.
Beste,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn van dijck ceres. Is het bij u inmiddels verholpen?
Groet, Manon
mijn fiets laten nakijken door de externe fiets reparateur van E-Bikes.
deze kwam er ook niet uit. na contact met Van Dijck kreeg ik een oplossing .
de standaard ondersteuning is 5 standen. deze kan je veranderen in 7 of in 9.
beetje ermee proberen maar bij mij heeft dit gewerkt.
inhouden doet hij nu nog maar heel af en toe.
Ik heb de ceres vanaf februari 2021.en hetzelfde probleem met het inhouden voor een seconde, wat erg onprettig voelt. Ik heb al een nieuwe display gekregen (bijna 2 maand op gewacht) wat niet hielp. Daarna een halfjaar gewacht op een nieuwe motor, leveringsproblemen zijn ook groot in de fietsbranche. Die motor zit er nu in maar het probleem is onveranderd. Ben mijn vertrouwen wel kwijt eigenlijk, nu moet ik weer terug naar de fietsenmaker. Gelukkig heb ik nog garantie…
Ik fiets nu ruim 8 maanden op de e-Bike van Dijck Juno. Ongeveer 200 km. per week en heb er 5.500 km. opzitten inmiddels. Superfijne fiets voor lange afstanden. Ik ben er erg blij mee en tot nog toe geen problemen. Ik vind de riemaandrijving erg prettig en ook ben ik erg tevreden over de accu en de stabiele wegligging. Ik fiets zo’n 50 km. per dag en kan deze fiets echt aanbevelen.
Mijn ervaring met de fietsen van ons mooie Nederlandse merk VAN DIJCK uit Roosendaal.
We hebben voor mijn vrouw de GAIA 8 BELT gekocht vanwege de lage instap.
En voor mijzelf het KALII Heren model ook met de zelfde technologie van de GATES CARBON-DRIVE.
Beide fietsen hebben de zelfde BAFANG M400 middenmotor met een prestatie van 80 NM, en de 628Wh accu, we hebben er tot nu toe super veel plezier van en met name als je in heuvelachtig terrein fiets proef je wat voor een parel van een fiets je hebt gekocht, afgezien van het mooie design is dit een keuze in het hogere segment voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Ik kan de keuze ten volste aanbevelen. Vriendelijke groeten Gerrit en Ria van Lunteren.
Ik heb nu ongeveer 2 maanden een Kali II heren fiets. Bij aflevering gaf de batterij nog een
20% lading aan, maar bij 12% stopte de ondersteuning er mee. De dealer heeft mij een nieuwe batterij geleverd die 3/4 vol was. Na 2 ritten de batterij volledig opgeladen en zoals voorgeschreven leeg gereden. Echter bij 22% was er een klik onderin te horen en stopte de ondersteuning. Wel 90 km kunnen rijden. Er is volgens mij iets mis met de presentatie van de lading van de batterij. En of er daadwerkelijk nog 22% lading aanwezig is weet ik niet.
Maar weer terug naar de dealer.
Wij hebben het accuprobleem met de 500w accu (Gaia). Fiets gekregen in oktober 2020 en vanaf nieuw geeft de accu geen sjoege meer als deze onder de 28% komt. Vanaf dat moment geeft de accu minder ondersteuning en na 1 á 2% minder mag je het zelf doen. Fiets word voor woon/werk/korte ritjes gebruikt ( het weer laat langere afstanden nog niet toe…) en is nu 4x opgeladen en helemaal leeg gereden.
Dit schijnt een software probleem te zijn ( tussen accu en motor?) en moeten we nog op reageren naar de dealer toe, ik ben benieuwd!
Ik heb dezelfde fiets en die van mij stopte toen de accu 27% aangaf. De dealer heeft toen een nieuwe accu geplaatst, maar deze gaf de brui eraan bij 20%. Opnieuw naar de dealer, die toen een software update heeft geinstalleerd. Op weg naar huis gaf de accu 45% aan en toen stopte de ondersteuning. Ben teleurgesteld en overweeg mijn geld terug te vragen.
Voor mij min of meer zelfde verhaal. Gaia belt N8 met 628 WH accu geleverd in oktober 2020. Software werkt niet goed samen met accu. In het begin viel ondersteuning na 27 % uit. inmiddels 2 x update, display(vocht) en in juni accu vervangen na 1000 km + update. Mis gewoon 25 % van de capaciteit Kom niet verder dan zo’n 50 km in stand 5. Vandaag weer storing nu weer code 8. Beloofd weer niet veel goeds.
Weer contact opgenomen met dealer. Wordt teruggebeld!
Inmiddels 1500 km verder op mijn VanDijck Hera en nog steeds zeer tevreden over de fiets. Heb nog twee kleine aanpassingen gedaan en dat is het vervangen van de handvatten (kwestie van persoonlijke smaak) en het verlengen van het voorste spatbordlapje omdat de modder onder tegen de motor aankwam. De handvatten van mijn oude fiets overgezet omdat ze meer steun voor de handpalmen geven. De fiets heeft inmiddels ook zijn 1e beurt gehad waarbij enig onderhoud is uitgevoerd. Niets afwijkends bij de fiets aangetroffen door de dealer. Inmiddels is het winter en ik merk dat de accu minder capaciteit heeft door de kou. Echter voornamelijk op stand 2 (van de 5) toch nog 116 km in totaal kunnen fietsen. Voor mij prima acceptabel. Ik heb zowel motorisch als met schakelen of het frame geen problemen ondervonden. De fiets rijdt nog perfect. Het zadel, zie mijn 1e review, bevalt mij bijzonder goed. Ik heb geen zadelpijn en rijd probleemloos 40 km achtereen. Ik gaf in de 1e review aan dat ik bredere en daardoor ook hogere banden heb gemonteerd. Inmiddels heb ik wel het achterste spatbord in de hoogst mogelijke stand gezet omdat op een mulle zandweg het zand wat onder het spatbord bleef hangen. (fietspad ging over in zandweg) Op de standaardbanden heb je daar geen last van. Ik heb inmiddels ook wat vergelijkingsmateriaal door een tijdelijke fietswissel onderweg met een collega. Hij rijdt op een aanmerkelijk duurdere fiets met inpandige frame-accu. Ook een prachtige fiets maar de Hera doet er qua rij-eigenschappen echt niet voor onder. En dat terwijl die fiets bijna €600,- duurder was met ook nog een 500 wh accu die minder kilometers kan maken. Hij heeft dan wel een fiets met een meer sportief uiterlijk maar ook de Hera ziet er stoer uit zoals ik hem nu heb.
Inmiddels heb ik ook de motor goed kunnen testen in de Duitse heuvels. Een merkbaar verschil met mijn oude voorwiel aangedreven fiets. Echt meer power. Had gedacht veel minder ver te komen in de heuvels op mijn accu maar dat viel reuze mee. Mogelijk ook door de afdalingen waarbij je het motorvermogen niet aanspreekt. Kortom, nog steeds erg blij met deze fiets.
Goedenmiddag,
Ben blij dat jullie in ieder geval ervaringen kunnen delen op dit forum. Heb vorige week vrijdag mijn van Dijck gaia met ketting opgehaald nadat eerder mijn vrouw de gaia met belt heeft aangeschaft. Op zaterdagochtend naar werk gefietst (5km) en terug. In de middag met vrouw gaan fietsen. Tijdens de rit viet steeds mijn bafang display uit en uiteraard mijn trapondersteuning. Laatste stuk gelopen omdat er niet mee te fietsen was. Maandag dealer gebelt en weggebracht. Vrijdag heb ik de van Dijck teruggekregen. Het bleek een software probleem te zijn. De dealer vertelde mij dat alles oké was en een nieuwe accu is geplaatst. Het is nu zondag en een prachtige dag. Snel onder de douche en fiets buiten gezet. Maar mijn verbazing was groot. Het display gaat gewoon niet aan. Ben op dit moment bijzonder teleurgesteld en ga morgen de fiets terug brengen bij de dealer en mijn geld terug eisen. Richard
Ik heb nu hetzelfde! Benieuwd hoe het opgelost is. Ik ga er dinsdag weer mee naar ds dealer. Fiets is nu 14 mnden oud.
Sinds 3 jaar heb ik de van Dijck Dana fiets.
Prijs kwaliteit verhouding heel goed, voldoet volledig aan de verwachting.
Krijg onderweg vaak compliment over de fiets.
Ziet er mooi uit en voor velen inderdaad nog een onbekend merk, ik heb in mijn omgeving al meerdere mensen enthousiast gekregen voor deze fietsen.
Ook de dealer bij ons in de buurt heeft een zeer goede service en brengt zijn enthousiasme
ook over.
Dus helemaal tevreden op de Van Dijck Fietsen.
ben van plan om een ceto te kopen iemand ervaring mee ? ziet er goed uit
nog betere fiets ? Koop een Huyser Maleo,, aanrader, absoluut. roydreves
Inmiddels 1600 km gereden met Van Dijck Freya limited. Bafang middenmoter. Accu 468 Wh. Meestal op stand 3 versnelling nr 7.
Zeer tevreden!
Heb nu twee jaar ervaring met mijn van Dijck Ostara fiets en ben zeer tevreden over de eigenschappen van de fiets: goede rij-ondersteuning, goede accucapaciteit en de fiets rijd heel fijn. Vanwege corona zijn is het aantal kilometers fors verminderd in het laatste jaar, maar desondanks nu bijna 9.000 km op de teller staan. Helaas alleen sinds vorige week ook problemen met de ondersteuning: eerst dat de ondersteuning zo en dan uitviel, maar nu wil het display helemaal niet meer aan (terwijl de accu nog voldoende geladen is). Ik lees in de eerdere reacties dat dit dus vaker voorkomt en wat benieuwd of hier ondertussen een duidelijke oplossing voor gekomen is?
Ik heb een cerus maar moet eerst met knopjes in de weer achter op de accu voor ik hem op het stuur aan kan zetten
vervolg, Van Dijck Ceres. na een redelijke foutloze tijd fietsen, weer de oude problemen en meer. ondersteuning stopt weer regelmatig voor 1 a 2 seconden.
achterrem werkt zeer slecht. batterij loopt heel snel leeg, ook als je fietst met lage ondersteuning. externe reparatie dienst weer geweest, (2de keer) geen resultaat.
fiets is nog geen jaar oud, ongeveer 4000 km gefietst.
jammer maar voor mij geen Van Dijck meer.
Hallo Nicolaas. Wij hebben dezelfde problemen met beide Ceres fietsen. Eind vorig jaar heeft mijn dealer ook het aantal ondersteuningsstapoen verhoogd van 5 naar 9. Omdat het winter werd hebben we niet kunnen testen. Gisteren wilden we een stukje gaan fietsen en toen kreeg ik mijn fiets niet meer aan. De accu eruit en aan de lader: laadlampje blijft groen dus het laden werkt niet. De fiets van mijn vrouw ging wel aan maar gaf een lege accu aan en viel toen ook weer uit. Deze accu aan de lader en die leek te laden. Na een paar uur was het laadlampje groen. In de fiets gezet en ingeschakeld: geeft aan dat de accu leeg is. 0 blokjes.
Ons vertrouwen in de accu + besturing is nu ook tot 0 gedaald. Verder een prachtige fiets met goede motor.
Morgen contact opnemen met de dealer in Leeuwarden. (Waar ik overigens wel tevreden over ben)
Hoi Loek,
Helaas is dit een bekend probleem bij de Ceres accu. Ze hebben een serie accu’s waarbij een probleem zit in de BMS. Deze accu’s gaan te snel in slaapstand en kunnen dan alleen opgewekt worden door hem aan de computer te hangen.
De oplossing is een nieuwe accu met nieuwe BMS. Dan is het opgelost.
Zou je ons het serienummer van de accu (staat onder op) kunnen appen? Dan vragen we direct een nieuwe accu aan.
Excuses voor het ongemak en fijn om te horen dat je verder over ons wel tevreden bent.
Groeten,
Benn
Heb op 16 oktober 2020 een Van Dijck Gaia N8 Belt gekocht bij Ebikez in Utrecht.
Na een aantal maanden problemen met de accu vakkundig opgelost door Ebikez
Vorige week gaf het display code 08 aan wat betekent problemen met de motor.
Fiets is nu terug naar dealer om na gekeken te worden. Tot op heden niet zo veel geluk met deze fiets. Moet er wel bij vertellen dat de service bij E Bikez in Utrecht voortreffelijk is.
Rijdt nu op een leenfiets en hoop dat het probleem snel wordt opgelost.
Heb dezelfde fiets en nu ook problemen met de accu. Schiet steeds in de slaapstand. Nu met nieuwe accu weer, dus is wrsch.niet de accu maar de fiets. Ga dinsdag weer naar de dealer ermee.
Wij hebben sinds ruim een jaar een van Dijck bike. Prachtige fiets, maar de stabiliteit laat erg te wensen over. Als je bijvoorbeeld van een heuvel afrijdt slingert te fiets zodanig dat je je niet veilig voelt. Dit is erg vervelend. Ben al terug naar dealer geweest, is nagekeken en daarna leek het weel beter (nog niet goed) en nu is het weer ellendig. Wat meoten wij hiermee?
Nu 1 jaar in het bezit en het eerste probleem heeft zich aangediend. Systeem is niet op te starten. Oorzaak zou zijn dat de accu in de slaapstand schiet. Accu geactiveerd, volgende dag hetzelfde. Nieuwe accu er in, helaas, geen ‘leven’ in te krijgen. Nu maar weer voor de 3e keer naar de fietsmaker. Heb de fiets dagelijks nodig voor m’n werk dus balen is het wel.
P. S. Heb de 8 Gaia Belt.
Ik heb mijn VanDijck Gaia N7 in oktober 2020 ontvangen en niets dan problemen met de accu gehad. Een maand geleden heb ik weer een nieuwe accu ontvangen, en weer problemen. Ook loopt het klokje op het display altijd voor. Als je er niets aan doet, loopt de tijd op het display zo anderhalf uur voor. Je moet de tijd dus elke week aanpassen om het redelijk goed te laten lopen. Dit is allemaal bekend bij de dealer. Zij zeggen er zelf het volgende over:
“De onderstaande uitleg van de leverancier (tevens sprekend vanuit de producent) laat nog een beetje ruimte voor uitleg:
De losgehaalde stekker zorgt voor een bedrijfszekere fiets (het voorkomt andere errors) omdat de accu niet van Bafang is maar de motor en display wel. Die communiceren niet helemaal goed met elkaar en daarom is door de leverancier voor de huidige setup gekozen zodat u in ieder geval met een betrouwbare fiets op stap kunt.
De stekker kan wel terug geplaatst worden, waardoor de display een correctere accustatus zal weergeven, maar zowel de leverancier als E-bikez/Distri-Net raden aan dit niet te doen.
U kunt nu bij een volle accu meer rijden met ondersteuning dan aangegeven wordt doordat het systeem nu meet op voltage van de accu. Dit schommelt nu wat meer omdat de energie verdeelt is over 10 cellenpakketten in de accu, die bij minder verbruik (bij bijvoorbeeld stilstaan of geen ondersteuning) weer beter verdeelt wordt over alle cellen en dan weer correct is.
V.w.b. de tijdsaanduiding is er geen oplossing, dit hebben alle fietsen van dit type. In ons klantenbestand gaat het om een klein aantal, maar op landelijk niveau gaat het om vele duizenden. Er is vanuit Bafang – welke de producent is van dit type display (model DPC18) – al diverse pogingen gedaan (sinds eind 2019) om dit in de software recht te krijgen, maar tevergeefs.
Vele merken hebben model DPC18 als display op de ebike en kennen ook dit euvel. ”
Ik zeg dus: niet kopen!
Zeer tevreden met onze Ceres uit 2020, alleen het display is een drama.3 maand na aankoop water in display,display werd door de dealer binnen een week vervangen.Juli 2021 allebei display’s van beide fietsen krijgen lichte randen rondom display.Het werd door de dealer herkent dat dit niet goed was,maar we zitten zeven maand op nieuwe display te wachten.Diep triest dit,heb Van Dijck ook zelf een mail gestuurd maar geen reactie,en het valt nog onder de garantie.Als dit de service van Van Dijck is,is het de laatste Van Dijck.